ליצמן מודה: “נכשלנו. לא רוצה לברוח מזה, צריך לקחת אחריות”

שר הבריאות על התחקיר המטלטל מבית האבות בחיפה: "מה שהיה זה שעון מעורר שצריך לבדוק. המציאות הקיימת בבתי האבות - לא טובה. צריך לעבור לסיעוד ממשלתי" • משרד הבריאות ביצע ביקורי פתע ב-10 בתי אבות ברחבי הארץ • התקנת מצלמות בבתי אבות תהיה כעת תנאי להפעלה
חיים טוויל
כ"ד שבט התשע"ז / 20.02.2017 10:30

משרד הבריאות צפוי להדיח הבוקר (שני) את מנהלי בית האבות ‘נאות כיפת הזהב’ ולפטר את כל העובדים שתועדו מכים ומתעללים בקשישים במוסד.

בגל”צ דווח, כי על פי בכירים במשרד הבריאות, מסתמן כי יוצא צו סגירה זמני למקום, שימנע קליטת קשישים לבית האבות ויותקנו בו מצלמות אבטחה.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודה הבוקר בראיון  בגל”צ כי האחריות, בין היתר, היא של משרד הבריאות: “התמונות הקשות שנחשפו מוכיחות מציאות שמבזה את כולנו, עובדי משרד הבריאות. נכשלנו.  אני לא רוצה לברוח מזה, צריך לקחת אחריות.  מה שהיה זה שעון מעורר שצריך לבדוק. המציאות הקיימת בבתי האבות – לא טובה. צריך לעבור לסיעוד ממשלתי. למה ממשלתי? כי לא כולם צריכים ללכת לבית אבות”.

לדבריו, התקנת מצלמות בבתי אבות תהיה מעתה תנאי להפעלת בית אבות.

התמונות הקשות שחשפו התעללות קשה ואכזריות מצד הצוות המטפל, הובילו את משרד הבריאות לפשוט הלילה על עשרה בתי אבות ברחבי הארץ.

לפי דיווח בגל”צ, האח האחראי במשמרת בבית האבות הבולגרי בראשון לציון – נראה מבולבל ומופתע כשבפתח המוסד עמדו אתמול, בשעת ערב מאוחרת, אנשי מקצוע מטעם משרד הבריאות.

מהר מאוד האח התעשת, הבין כי מדובר בבדיקת פתע, ופתח את דלתות המקום בפני אנשי המשרד.

אנשי משרד הבריאות בראשות ראש מנהל הסיעוד, הדוקטור שושי גולדברג, התייצבו כדי לבדוק ש-200 הקשישים הסיעודיים שמטופלים בבית האבות – מקבלים יחס ראוי.

בדיקת צוות המשרד הייתה קפדנית. הם פתחו מגירות, בדקו ניירת בקלסרים, בחנו את רישום התרופות, את תדירות החלפת החיתולים, ואפילו בדקו מהי טמפרטורת המים במקלחת.

האחות הראשית של בית האבות, איריס רוזנבלט, סיפרה שמאז פרסום התיעוד המזעזע בחדשות 2 של ההתעללות בקשישים בבית האבות בחיפה, משפחות רבות של דיירים – מטילות ספק באמינות הצוות המטפל.

מנכ”ל המשרד טולדו אמר: “האירועים המזעזעים בבית האבות בחיפה הם קריאת השכמה למשרד הבריאות”. לדבריו, רק על ידי התערבות של ממש מצד המדינה והזרמת תקציבים לטובת כוח אדם איכותי – תיפתר הבעיה.

משרד הבריאות העניק לצוות המטפל בבית האבות ציון טוב מאוד על עבודתם. אנשי המשרד, ביקשו מההנהלה לשפר את סידור כוח האדם בין המחלקות.

בית האבות הבולגרי בראשון לציון מוכר כאחד המוסדות הגדולים והטובים בישראל. ברחבי הארץ כ-300 מוסדות נוספים – בהם נעשית בדיקה פתע כזו – רק פעם בשנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות