עשירי תבל מתכוננים לסוף העולם: בונקרים וחיים מתחת לאדמה • צפו

האפשרות שוירוס קטלני ימחוק אוכלוסיות שלמות או שאסטרואיד עצבני יפגע בכדור הארץ, אינם תרחישים דימיוניים ועשירי תבל מתכוננים היטב לקראת הבאות: הכירו את מתחם המגורים היוקרתי לשורדנים הנמצא בקנזס • וגם כמה דירות נותרו שם למכירה?
קובי פינדרוס
כ"ג שבט התשע"ז / 19.02.2017 15:33

מה יעשו עשירי תבל ביום בו יפגע אסטרואיד ענק בכדור הארץ, וירוס קטלני ישתולל וימחק חלקים גדולים מאנושות, וסוף העולם יגיע?

“יש לי כמה אופנועים מוכנים לפעולה”, צוטט סטיב האפמן המייסד והמנכ”ל בן ה-33 של Reddit, חברת המדיה החברתית ששוויה מוערך ב-600 מיליון דולר באתר מאקו. “יש לי רובים ותחמושת, והבית שלי מצוייד היטב לכל אסון שאומר לקרות”.

האפמן גם עבר לאחרונה ניתוח לייזר בעיניים, לא בגלל שזה יותר נוח או אסתטי. “אם העולם ייחרב, או פשוט תהיה איזו קטסטרופה, אני לא יכול להיות תלוי במשקפיים או בעדשות מגע, אני גמור בלעדיהם”.

מיליונר נוסף, טים צ’אנג, מספר: “יש קבוצה שלנו ב’וואלי’, אנחנו נפגשים בארוחות ערב שבהן אנחנו מדברים על תוכניות כלכליות וגיבוי שאנשים עושים למקרה שהרע מכל יקרה”.

צ’אנג מודה: “אני אהיה גלוי – אני קונה עכשיו מאגר של נכסים. גם כדי לייצר הכנסה פאסיבית, אבל גם כדי שיהיו לנו כמה מקומות בטוחים לברוח אליהם”, הוא אומר.

צ’אנג ואשתו מחזיקים בתיקים ארוזים ומלאי ציוד עבור עצמם ובתם בת הארבע, אתם יודעים, אם פתאום הנורא מכל יקרה. במציאות הפריכה שבה אנחנו חיים, אולי לא מדובר בכזה רעיון גרוע.

והנה עוד עדות של מיליונר השייך לקבוצה זו: “אני מחזיק כל הזמן מסוק מתודלק ומוכן לתנועה ויש לי בונקר תת קרקעי עם מערכת לטיהור אוויר”.

עיר מתחת לאדמה

הפחדים של העשירים שווים הרבה כסף ליזמים זריזים.

לארי הול, המנכ”ל של Survival Condo Project, הקים מתחם מגורים יוקרתי לשורדנים שממוקם באזור כפרי בקנזס, בלב שדות סויה ואורז. המתחם נמצא כולו מתחת לאדמה. הוא נבנה בבונקר תת קרקעי שהיה שמור לטילים, ואפילו אירח טיל עם ראש נפץ גרעיני לכמה שנים.

“זאת צפירת הרגעה להרבה מהאולטרה עשירים”, הוא אומר לכתב הניו יורקר, “הם יכולים לבוא וישמרו עליהם שומרים חמושים, הילדים יכולים להתרוצץ חופשי”.

הבנייה הושלמה בסוף 2012, בעלות של 20 מיליון דולר. במתחם יש 12 דירות, ועלות דירה 3 מיליון דולר. כמו כן יש איזורים משותפים כמו חדר כושר, בריכת שחייה, קיר טיפוס, וגם אגף רפואי, כולל משרד של רופא שיניים. מחסן המזון, אגב, נמצא עדיין בשלבי הצטיידות.

למתעניינים: הבניין נמכר כולו, חוץ מדירה אחת שהול שמר לעצמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות