ביבי מזועזע: מתעללים בקשישים? השבת קראנו ‘כבד את אביך ואמך’

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לתחקיר על התעללות בקשישים בבית האבות בחיפה: "קראנו בפרשת השבוע - 'כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך'. במורשת שלנו, המורשת היהודית, אנחנו מכירים את האמירות הקובעות הנוספות: 'אל תשליכני לעת זקנה', 'והדרת פני זקן'"
שרי רוט
כ"ג שבט התשע"ז / 19.02.2017 14:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לתיעוד המטלטל שנחשף בערוץ 2, בו נראים עובדי בית אבות בחיפה מתעללים בקשישים חסרי ישע.

כפי שדווח בחרדים10, בעקבות החשיפה עצרה המשטרה חמישה מעובדי בית האבות.

“אנחנו קראנו בפרשת השבוע את פרשת יתרו. ‘כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך’ – גם למען יאריכון ימיהם. במורשת שלנו, המורשת היהודית, אנחנו מכירים את האמירות הקובעות הנוספות: ‘אל תשליכני לעת זקנה’, ‘והדרת פני זקן’. ולכן אני הזדעזעתי לראות את הדברים הללו על התעללות בקשישים”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: ”הדבר הזה נוגד את הערכים היהודיים שלנו ואת הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל, ולכן אני מצפה ממשרד הבריאות ומגורמי האכיפה למצות את הדין עם המתעללים ולהבטיח שהמקרים האלה לא יישנו יותר”.

שר הבריאות יעקב ליצמן החליט הבוקר להחמיר את הפיקוח על המוסדות הסיעודיים בישראל, באמצעות התקנת מצלמות במוסדות שבפיקוח משרד הבריאות, תוספת מפקחים וביצוע ביקורות פתע.

ממשרד הבריאות נמסר כי מנהלי בית האבות הוזמנו לשימוע שיתקיים בצהריים אצל רופא המחוז. בתום השימוע יוחלט על ידי הנהלת המשרד והמנכ”ל על הצעדים שיינקטו מולם, לצורך הבטחת שלומם של הקשישים במוסד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות