אחרי תחקיר מטלטל: 5 מעובדי בית אבות בחיפה נעצרו בחשד התעללות

בעקבות כתבה בחדשות 2, שהציגה תיעוד מזעזע של התעללות חמורה בקשישים בבית האבות 'נאות כיפת הזהב' בחיפה - ועורר סערה גדולה, עצרה המשטרה 4 עובדים ואחות אחראית
חיים טוויל
כ"ג שבט התשע"ז / 19.02.2017 09:35

המשטרה עצרה הלילה חמישה מעובדי בית אבות בחיפה, בחשד שהתעללו בקשישים חסרי ישע.

העצורים הם ארבעה עובדים סיעודיים ואחות אחראית, תושבי נצרת וקריית ים. הם גם חשודים בתקיפה ובאיומים על קשישים.

המשטרה, שחקרה עובדים נוספים ואספה ממצאים מבית האבות, תבקש מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרם.

“המשטרה רואה בחומרה רבה מקרי התעללות בחסרי ישע ותפעל למיצוי החקירה והעמדת כלל המעורבים לדין”, נאמר בהודעת המשטרה.

המעצר בוצע לאחר תחקיר של העיתונאי יוסי מזרחי – שפורסם בחדשות 2 ועורר סערה גדולה.

בתחקיר נחשף כי מטפלים בבית האבות מתעללים באופן קבוע ושיטתי בקשישים הגרים במקום. א’, מטפל סיעודי, שעזב את המקום לאחר מספר חודשים, תיעד את המתרחש. “החלטתי לשבור שתיקה של אלפי מטפלים שלא מעזים להגיד מה קורה בתוך בית האבות”, הוא מסביר. “נתקלתי בדברים שלא חלמתי עליהם בסיוטים שלי. לא יכולתי להמשיך, אי אפשר להמשיך”.

מבית האבות ‘נאות כיפת הזהב’ נמסר בתגובה לחדשות 2: “הממצאים שהוצגו בכתבה קשים ועגומים. עם קבלת המידע, הגשנו תלונה במשטרה כנגד העובדים המדוברים, וזימנו אותם לשימוע.

“הקמנו ועדת בדיקה פנימית ופנינו למשרד הבריאות שיערוך בדיקה עצמאית משלו. באישור משרד הבריאות נתחיל השבוע ברישות בית החולים במצלמות, כשבחדרים יותקנו מצלמות בכפוף לאישור המשפחות. מחר יזומנו כל עובד בית האבות לשיחה על חומרת העניין.

“אנו מביעים צער עמוק על הממצאים, עדכנו את המשפחות, ובכוונתנו לעבוד מולן בתיאום ובשקיפות מלאה, כדי שנוכל לתקן ולו חלק מהעוול שקרה. בית האבות בעל מוניטין רב שנים שמעניק טיפול מעולה לדיירים זהו מקרה חמור וחריג שאירע במחלקה אחת מתוך 12 מחלקות הפועלות במקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות