וקנין על הקלטת המביכה: “חתכו אותה”. אדמקר: שהציבור ישפוט

אחרי שבוואלה נחשפה הקלטה בה תקף ח"כ יצחק וקנין את דרעי - טען היום הח"כ מש"ס: "לקחו קלטת וחתכו אותה כפי שרצו" • יקי אדמקר: "וקנין איים עליי שיפרסם את 'כל ההקלטה' - אם אפרסם את דבריו נגד דרעי. מה שפרסמתי זו המלאה, ולציבור נשאר לשפוט אם הכפיש את דרעי או לא"
נחמן גור
י"ח שבט התשע"ז / 14.02.2017 14:43

ח”כ יצחק וקנין הכחיש היום (שלישי), בשיחה עם יעל דן בגלי צה”ל, את הטענות כי מתח ביקורת על יו”ר ש”ס אריה דרעי.

“לקחו קלטת וחתכו אותה כפי שרצו”, טען וקנין – והאשים: “אנשיו של אלי ישי מפיצים את הדברים האלה”.

בתגובה אומר יקי אדמקר, שחשף אתמול באתר וואלה את הקלטת השיחה: “וקנין איים עליי שיפרסם את ‘כל ההקלטה’ – אם אפרסם את דבריו נגד דרעי. היות ומה שפרסמתי זו המלאה, לציבור רק נשאר לשפוט אם הכפיש את דרעי או לא…”

בהקלטה שפרסם אתר ‘וואלה’ נשמע חבר הכנסת מש”ס כשהוא קובע כי בתקופתו של דרעי ש”ס מתנהלת ללא דעת תורה, בעוד בתקופתו של אלי ישי הייתה נאמנות מוחלטת בין התנהלותו של ישי לבין דעתו של הגר”ע זצ”ל.

חבר הכנסת ועקנין נשמע בהקלטה אומר: “לפחות דבר אחד היה ברור במשך כל השנים. הרב (- הגר”ע יוסף זצ”ל) לא סתם שמר על אלי (אלי ישי) מכל משמר. אתה יודע למה? כי האמינות שלו כלפי הרב הייתה מאה אחוז. הוא לא מתחמן את הרב… אין אצל אלי את המשחקים האלה”.

במהלך השיחה, שהתקיימה בערב הבחירות לכנסת ה-20, רמז וקנין כי ההנהגה הרוחנית הנוכחית של המפלגה אינה מתפקדת לאחר פטירתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, ובשל כך דרעי אינו נשמע לה.

“אריה נמצא במצב שאין רב”, אמר וקנין. “חכם שלום הוא מנותק, הוא בתוך העסק שלו ואריה עושה מה שהוא רוצה”.

וקנין נשאל על ידי אחד הנוכחים בשיחה: “האם יש דעת תורה במפלגה?” – והוא השיב ברמיזה בשלילה: “זו הטעות הכי גדולה של אדם, מי שחושב שיכול להתעלם מדעת תורה ורבנים – יישאר בלי מכנסיים ועירום. אין דעת תורה – אין ש”ס”.

בתגובה למשמע ההקלטה, אמר ח”כ וקנין ליקי אדמקר, כי הדברים הוצאו מהקשרם.

“זו הייתה שיחה ששלח אותי אליה אריה דרעי בעצמו, במטרה להחזיר את אלי ישי למפלגה. השיחה התנהלה על כך שישי הנהיג את התנועה בצורה אחרת ופנה לשאול את הרב עובדיה יוסף על כל צעד, בעוד אריה מגלה יותר עצמאות”, אמר וקנין.

“אי אפשר לומר שהמציאות שהייתה עם הרב עובדיה אינה שונה מהמציאות היום – היינו מתפללים אתו בכל בוקר ואחר כך היינו נכנסים אליו להתייעץ אתו. עם חכם שלום כהן אנחנו נפגשים פעם בשלושה חודשים או חצי שנה”.

על דבריו ש”חכם שלום מנותק”, הסביר וקנין: “הכוונה לכך שהרב אינו מתעדכן בכל יום בדברים שקשורים במפלגה ולא חלילה שהוא מנותק”.

וקנין, המכהן מזה 20 שנה בכנסת, הצהיר לפני כחודש, במהלך דיון בוועדת הכספים, כי הוא מתכוון לפרוש בתום הקדנציה הנוכחית.

“אני יכול להבטיח לכם דבר אחד, בלי נדר אני לא אהיה פה בקדנציה הבאה. כל אחד צריך לדעת את הגבולות שלו”, אמר אז.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדמקר אולי תעזוב אתנו?
    14/02/2017 15:38
    מיכאל
  1. למה אתה מסית ומפלג? למה??

  2. כבר מרן אמר שדרעי לא שומע לדעת תורה
    14/02/2017 15:46
    אלי ישי אחריך באש ובמים
  3. החידוש עם הרב שלום כהן, שהרב בעצמו לא מעורב במפלגה בכלל.

  4. חכ וקנין אמר את האמת,אך נבהל מהפרסום
    14/02/2017 17:10
    ירא שמים../כנס
  5. ירא שמיים אמיתי. אומר את האמת ולא פוחד משום אד”מ.
    אד”מ=אריה דרעי מכלוף.