הראשל”צ בירך: “הקב”ה יהיה עם פיך” • נתניהו: “אני נרגש מהברכות”

הראשל"צ הגר"י יוסף שוחח הערב עם ראש הממשלה, שעות ספורות לפני המראתו לוושינגטון, בירכו, ואיחל לו הצלחה • נתניהו: "מקווה לעשות הכל למען בטחון ישראל. נזכר באותן שיחות שהיו לי עם אביך בטרם נסיעותי"
יונה גרין
י"ז שבט התשע"ז / 12.02.2017 23:50

הראשל”צ הגר”י יוסף שוחח אמש (ראשון) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעות ספורות לפני המראתו בצהרים לוושינגטון , בירכו, ואיחל לו הצלחה בבואו לבית הלבן לפגישה עם הנשיא דונלד טראמפ.

הראשון לציון מר לראש הממשלה: ״הקב״ה יהיה עם פיך, אתה שליח של כל עם ישראל ואין ספק שתזכה לסיעתא דשמיא״.

נתניהו השיב: ״אני נרגש מהברכות ומקווה לעשות הכל למען בטחון ישראל, אני נזכר באותן שיחות שהיו לי עם אביך בטרם נסיעותי וחש כי ברכתו ממשיכה ללוות אותי באמצעותך”.

כמה שעות קודם לכן, בישיבת קבינט מיוחדת לקראת יציאתו של ראש הממשלה לפגישה עם הנשיא טראמפ, שבו שרי הבית היהודי והבהירו את עמדתם לפיה על ראש הממשלה לחזור בו מהסכמתו לפתרון שתי המדינות.

לפי דיווח בערוץ 7, השרים שקד ובנט היו הראשונים שדיברו בישיבת הקבינט – והעלו את דרישתם.

נתניהו השיב להם כי הוא אינו יוצא בהצהרות, לפני שייפגש עם הנשיא וילמד היטב את עמדתו.

נתניהו גם הבהיר לשרים, כי הנשיא טראמפ מעולם לא הצהיר הצהרה ברורה מספיק בנושא ההתיישבות ולכן עדיף לשמוע ממקור ראשון את עמדתו, לפני שעושים צעדים משמעותיים.

כל השרים הציגו את עמדותיהם באשר לסוגיות שעל הפרק – איראן, סוריה, פלסטינים והיחסים עם הממשל החדש. השרים כולם הסכימו כי יש חשיבות גדולה להדק את היחסים עם ארצות הברית גם ברמת הממשל וגם ברמה הבין אישית.

האווירה בדיון הייתה נינוחה ועניינית.

בסוף הדיון בירכו השרים את ראש הממשלה ואיחלו לו בהצלחה.

להערכת גורמים בכירים, העמדה הסופית של נתניהו גובשה בישיבה שהתקיימה ביום חמישי, יחד עם ראשי משרד החוץ וזרועות הביטחון – והיא מתבססת על המידע וההערכות שנשמעו בה.

לפי דיווח בערוץ 7, ראש הממשלה יאמר לנשיא טראמפ שישראל נכונה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים – אך היא דורשת שהצד השני יבוא לשולחן הדיונים ללא תנאים מוקדמים, ולפי שעה לא נראה שבצד הפלסטיני יש מי שמוכן לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פגישת ראש ממשלת ישראל עם נשיא ארה'ב
    13/02/2017 03:42
    אליהו שלמה זריהן
  1. אנחנו מחזקים את נתניהו.בתקווה שיעשה רצון השם והעם.לא יתפתה לחולשותיו האישיות.והלחצים מהשמאל כולל החקירות שאירגנו לו בחסות נשיא ארה’ב היוצא ימח שמו שונא ישראל .ארץ ישראל היא נחלה שהשם נתן להם ולבנהיים אחרייהם וזה אנחנו בלבד.לא יהיו פה שתי מדינות.כי השם יתברך לא אמר זאת.נתניהו תהיה אמיץ יש לך גיבוי .די להרס התחל לבנות את ארץ ישראל אחרת מישהוא אחר יקבל את התפקיד הזה.ואתה נתניהו תהיה עסוק בצרותיך.ראה ערך טועים שקדמו לך וזלזלו .בהצלחה