“הונאה שיטתית”: נחשפה רשת שסייעה לחרדים לקבל פטור מגיוס

מעצר של צעיר חרדי שהתפרע במהלך הפגנה מול לשכת הגיוס בירושלים הוביל לחשיפת רשת שסייעה לבחורי ישיבה לקבל 'פטור' מגיוס לצה"ל, באמצעות מסמכים פסיכיאטריים • שני חשודים שנעצרו שוחררו בתנאים בתום החקירה • במסגרת החקירה גבו החוקרים עדות ממספר פסיכיאטריים
חיים טוויל
ט"ז שבט התשע"ז / 12.02.2017 09:00

חוקרי משטרת ישראל חשפו פעילות מאורגנת ושיטתית לקבלת מסמכים רפואיים שבאמצעותם נמנע גיוס לצה”ל של מועמדים לגיוס חרדים.

ראשיתה של החקירה במעצר של מפגין חרדי שהתפרע לפני כחודש ברחוב רש”י בירושלים, מול לשכת הגיוס לצה”ל.

במהלך חקירתו במשטרה ובחיפוש שבוצע, נתפסו ברשותו מסמכים רפואיים החתומים על ידי רופאים פסיכיאטריים שיועדו, כך על פי החשד, להציגם בפני גורמי הצבא ובאמצעותם לקבל פטור משירות צבאי.

עם התקדמות חקירת החשוד – תושב ירושלים כבן 25 – הגיעו החוקרים לחשוד נוסף, תושב ירושלים כבן 57, שבחיפוש שבוצע בביתו נתפס כסף מזומן בסכום כולל של מעל 100,000 ש”ח, שהוחבא בארונות הבית ובמקומות שונים, והיה מסודר בחבילות, כאשר על כל חבילה נרשם שם ופרטי אדם אחר.

ממצאי החקירה עולה כי החשודים, יחד עם נוספים שנחקרו במשטרה, יצרו תשתית לפיה מועמד לגיוס לצה”ל שרצה לקבל פטור שילם להם כסף באמצעותו היו, כך על פי החשד, מתאמים עבורו פגישה עם פסיכיאטר.

טרם הגעתו לפסיכיאטר קיבל תידרוך והנחיות כיצד לנהוג.

בסיום ההליך קיבלו מסמך המעיד על סוגיות נפשיות שונות בהן כביכול הוא לוקה, אותו היה מגיש במהלך הליך גיוסו לצבא.

במסגרת החקירה גבו חוקרי המשטרה  עדות ממספר פסיכיאטריים.

לשכת גיוסאילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: פלאש90

מעצרם של שני החשודים הוארך מספר פעמים ובסיום החקירה שוחררו בתנאים על ידי בית המשפט.

במשטרה ציינו: “מדובר בחקירה מורכבת ונחושה שחשפה תשתית מאורגנת שפעלה לקבלת פטור במרמה והונאה שיטתית של עשרות מועמדים לגיוס לצה”ל.

“משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע ולסכל עבירות מרמה והונאה מתוחכמות ככל שיהיו ולהעמיד לדין את החשודים המעורבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות