סערה: חייל ריסס גז מדמיע, מפגיני ‘הפלג’ ביצעו בו לינץ’ בב”ב • צפו

חייל שהגיע להפגנה בבני ברק התיז גז מדמיע על עשרות מפגיני 'הפלג הירושלמי' שחסמו את רחוב רבי עקיבא - ובתגובה הפעילים ביצעו בו לינץ' • התיעוד גרר מאות תגובות נזעמות • סגן שר הביטחון: "ככה נראית הדרך לשפיכות דמים. קבוצה של פורעי חוק. על המשטרה לבצע מעצרים" • צפו בווידאו מהתזת הגז מדמיע, תקיפת החייל - וגם מה שקרה אחר-כך
יוסף גרינבוים
י"ד שבט התשע"ז / 09.02.2017 23:00

במהלך ההפגנה שהתקיימה הלילה (חמישי) ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, תקפו עשרות  פעילי ‘הפלג הירושלמי’ חייל שהגיע למקום – וביצעו בו לינץ’. זאת, לאחר שהחייל ריסס גז מדמיע על מפגינים.

בתיעוד של הצלם עזיראל משה נראה אחד המפגינים רץ לעבר החייל, קופץ עליו ומפיל אותו אל כביש.

תוך שניות, הצטרפו אליו מפגינים נוספים שבעטו בחייל המתגרה – וחבטו בו ללא רחם. בהמשך, נראה אדם מבוגר נופל לכביש, לאחר שככל הנראה נפגע מהגז מדמיע.

עד ראייה שנכח במקום סיפר ליקי אדמקר מ’וואלה’, כי החייל הסתובב במקום במשך זמן רב עד להיתקלות.

“זה היה כמו לינץ’, אבל היה נראה שהוא רק מחפש שיתחילו איתו”, אמר עד הראייה. “בשלב מסוים, מסיבה שאינה ברורה, הוא שלף גז מדמיע משקית של חבר שלו, חייל נוסף שהיה שם, והחל לרסס את המפגינים שחסמו את הכביש. בתגובה תקפו אותו והוא חולץ אחרי דקה או שתיים”.

התיעוד של התקיפה, שפורסם בדף הפייסבוק של משה, גרר מאות תגובות נזעמות מצד חילונים, דתיים וחרדים.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר בתגובה לסרטון: “ככה נראית הדרך לשפיכות דמים. זו אינה דרכה של תורה. קבוצה של פורעי חוק שמתקיפים באכזריות חייל צה”ל. זו בדיוק המציאות ממנה אני מזהיר. על המשטרה לבצע מעצרים בהקדם כי מפה מגיעים לשפיכות דמים”.

מאות פעילי ‘הפלג הירושלמי’ יצאו מאז אחר הצהרים להפגין בכמה מוקדים ברחבי הארץ, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבת בריסק מירושלים, שנעצר ביום ראשון  ונשפט לעשרה ימים בכלא צבאי, בגין עריקות מצה”ל.

31 מפגינים נעצרו היום במהלך ההפגנות.

 החייל מרסס גז מדמיע • צילום: ישראל קליין

 פעילי ‘הפלג’ תוקפים באכזריות  • צילום: עזריאל משה

וזה מה שקרה אחר כך • באדיבות שישינייעס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכותרת
    10/02/2017 00:40
    חייל בקבע
  1. לא יאומן כמה הסתה יש בתקשורת חרדית אז מה אנו תמהים על התקשורת החילונית????
    הכותרת צריכה להיות חייל מופרע וקנטרן ביצע לינץ” בהחלט מגיע לו מכות ע”ז אלימותו.
    הוא פורע חוק וצריך לעמידו לדין