לקראת פסח: חשש שיהיה מחסור של עשרות מיליוני ביצים בישראל

מועצת הלול תבקש ממשרד החקלאות אישור ליבוא של 25 מיליון ביצים, עם אפשרות לתוספת של 10 מיליון ביצים למקרה הצורך • משרד החקלאות: "רואים במועצת הלול גוף אינטרסנטי שדואג למגדלים, לאו דווקא לצרכנים. נדאג שלא יהיה כל מחסור בביצים וחלב בחגים
שייע קליין
י"ד שבט התשע"ז / 09.02.2017 22:38

מקורות בענף הלול טוענים כי לקראת חג הפסח צפוי מחסור של עשרות מיליוני ביצים. כך מדווח TheMarker.

לדבריהם אותם מקורות, המשווקים סבורים כי המחסור יגיע ל-50 מיליון ביצים, אולם מגדלים מעריכים את המחסור ב-35-25 מיליון ביצים.

לפי הדיווח, מועצת הלול צפויה להמליץ למשרד החקלאות להתיר למשווקים יבוא של 25 מיליון ביצים, עם אופציה להגדלת היבוא בעוד 10 מיליון ביצים – אם יתעורר חשש למחסור. כמו כן תמליץ מועצת הלול להתיר יבוא של 10 מיליון ביצים לתעשיה.

בישראל מיוצרות כ-2 מיליארד ביצים בשנה.

בתקופות בהן הביקוש עולה על ההיצע, בעיקר סביב ראש השנה ופסח – הנחשב לחג בו צריכת הביצים מזנקת, מאשר משרד החקלאות ופיתוח הכפר, על סמך המלצת מועצת הלול, יבוא ביצים בכדי למנוע מחסור בשוק.

מדי שנה מיובאות לישראל כ-150 מיליון ביצי מאכל.  יבוא ביצים השנה צפוי להתבצע מספרד. בענף מעוניינים להתחיל לייבא גם מאיטליה, הקרובה יותר.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה ל-TheMarker: “המשרד יבדוק עם משווקים את אמדן המחסור הצפוי בפסח, וישקלל את תשובותיהם עם הנתון של מועצת הלול. למשרד אין אמון בנתוני מועצת הלול, וגם בשנה שעברה התיר המשרד יבוא גדול מזה שעליו המליצה המועצה.

“במשרד החקלאות רואים במועצת הלול גוף אינטרסנטי שדואג למגדלים, לאו דווקא לצרכנים, בעוד שמשרד החקלאות חייב להבטיח שלא יהיה כל מחסור בביצים וחלב בחגים, המתאפיינים בעליית ביקושים.

“במשרד החקלאות מעדיפים לאפשר יבוא בהיקפים גדולים מתוך הנחה, שמשווקים שייבאו ביצים ידעו לווסת את היבוא לפי המחסור במשק, כדי להימנע מהפסדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות