שוקן השתלח במשפחת גולדין, בן כספית התערב – והמו”ל מחק ציוץ

מו"ל עיתון 'הארץ', השתלח בטוויטר בהוריו של סגן הדר גולדין הי"ד, לאחר שאלה זעמו על מאמר בעיתון שכינה את התנהלותה של המשפחה כ"שגעון גדלות" • רק כאשר העיתונאי בן כספית העיר: "איזה מטורלל השתלט לך על הסלולארי" - שוקן מחק את הציוץ והתנצל
אבי כץ
י"ג שבט התשע"ז / 09.02.2017 15:08

עמוס שוקן, המוציא לאור של עיתון ‘הארץ’, השתלח היום (חמישי) בהוריו של חלל צה”ל סגן הדר גולדין הי”ד – לאחר שתקפו מאמר בעיתון שכוון נגדם.

רוגל אלפר,מבקר הטלויזיה של ‘הארץ’, פרסם הבוקר מאמר בו כינה את התנהלותה של המשפחה כ”שגעון גדלות” – זאת, בעקבות בקשתה להפעיל לחץ על ארגון הטרור חמאס, כדי להביא לקבר ישראל את גופת בנם.

במאמר החריף שכתב אלפר נאמר, בין היתר, כי האח השכול חמי גולדין “מפגין תסמינים מתקדמים של מצב שאפשר לכנות ‘תסמונת גולדין’, על שם אחיו, סגן הדר גולדין, שנהרג ב’צוק איתן’ וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה.

‘תסמונת גולדין’ כבר נצפתה באולפני טלוויזיה מספר פעמים מאז ‘צוק איתן’. מדובר בדיסוננס קוגניטיבי שמתאפיין בכך שהדובר חדל להבחין בין המתים לחיים ומתרעם על כך שאין המת זוכה ליחס של חי. המצוקה שלו נוכח המציאות בלתי נמנעת, שכן המדינה מתייחסת אל החי־בעיני־הלוקה־בתסמונת כאל מת; ואילו הלוקה בתסמונת תובע שהמת יקבל יחס של חי”.

ההורים השכולים, שמחה ולאה גולדין, הגיבו למאמר בציוץ בטוויטר – ופנו בשאלה למו”ל העיתון עמוס שוקן:

“רוגל אלפר במופע מביך של דמגוגיה. אינו מכיר את ערכי צה”ל לערבות הדדית, לא מפקירים חיילים בשטח. שלוש הדתות חותרות להבאת המת לקבורה ראויה. האם לדעתך לרצות בקבורה ראויה לבננו זו ההגדרה ל’שיגעון גדלות’?”

שוקן, מצידו, הגיב: “בהחלט”.

ההורים השכולים הזועמים השיבו לו: “אנחנו מאמינים שאם הדר גולדין היה פלסטיני עמירה הס וגדעון לוי היו נאבקים להחזרתו לקבורה גם מעל גבי עיתון הארץ!”.

בשלב זה העיר העיתונאי בן כספית: “עמוס, צריך עזרה עם גניבת הסלולרי? לדעתי איזה מטורלל השתלט לך עליו וענה בשמיך למשפחת גולדין”.

בתגובה מחק שוקן את הציוץ “בהחלט” – וכתב: “מחקתי את הציוץ הבאמת מטורלל שכתבתי מבלי שקראתי עד הסוף את השאלה של גולדין”. הוא הוסיף: “בכל מקרה אני מזדהה עם שאיפתכם להביא את הדר ואורון לקבר ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות