דרעי דחף לאשר פנסיות בדיעבד. מי הרוויח? צביקה כהן ואמנון כהן משס

ועדת הפנים של הכנסת אישרה, לבקשת שר הפנים, תשלומי פנסיות שנבחרי רשויות מקומיות קיבלו בניגוד לחוק במשך 18 שנה • מההחלטה ייהנו שני בכירים בש"ס: אמנון כהן וצבי כהן
יוני גרין
י"א שבט התשע"ז / 07.02.2017 12:54

שני בכירים בש”ס הם בין נבחרי הרשויות המקומיות לשעבר שייהנו מהחלטה של ועדת הפנים של הכנסת להכשיר רטרואקטיבית את הפנסיות הבלתי חוקיות שנבחרי רשויות מקומיות קיבלו במשך 18 שנה. כך מדווח שחר אילן ב’כלכליסט’.

ההכשרה בוצעה בעקבות בקשת יו”ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי.

מדובר בסגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש”ס צביקה כהן, לשעבר ראש העיר אלעד, שכבר נמצא בין מקבלי הפנסיה, וביו”ר ועדת הפנים של הכנסת לשעבר אמנון כהן, שצפוי להתחיל לקבל אותה. על מקבלי הפנסיות נמנים גם סגן שר הבינוי והשיכון ז’קי לוי מהליכוד וח”כ אכרם חסון מכולנו.

משרד הפנים מעריך את העלות הכוללת של הפנסיות ב־23 מיליון שקל, אך אם יתגלו דורשים נוספים שעומדים בקריטריונים לקבלתן, העלות תגדל.

ההחלטה לאשר את הפנסיות התקבלה, לאחר שבשנת 1999 החליט משרד הפנים לשלם פנסיות לשורת ראשי רשויות מקומיות וסגנים שסיימו את תפקידם ב-1998, למרות שהנהלים לא אפשרו זאת.

לטענת משרד הפנים, ההחלטה נעשתה בטעות.

העובדה שההחלטה התקבלה בניגוד לחוק התגלתה לראשונה בשנת 2005. במקום להפסיק את התשלומים, פועל מאז משרד הפנים להכשיר אותם.

בדיון האחרון שהתקיים בנושא לבקשתו של דרעי, הסביר יו”ר הוועדה ח”ד דוד אמסלם את ההחלטה להכשירן: “יש ללכת עם הצדק ולא עם הדין”.

הבקשה להכשיר את הפנסיות הגיעה לוועדת הפנים כבר ב־2012, כשאמנון כהן עמד בראשה. בניגוד לאמסלם, כהן התנגד לבקשה והתבטא נגדה בחריפות.

“אנשים קיבלו מה שלא מגיע להם. זו רשלנות ממדרגה ראשונה”, אמר. “אני לא הולך להכשיר את הדבר הזה. מצדי, שיחזירו את הכסף, ומי שלא פעל שיחזירו, צריך להעמיד אותו לדין”.

השבוע אמר כהן בתגובה לכלכליסט שהוא אינו זוכר את הדיון, “אבל ב־100% אני לא בחמישה (מקבלי הפנסיות שעלו לדיון ב־2012)”.

ממשרד הפנים נמסר לכלכליסט: “רק לאחר פרישתו של אמנון כהן מהכנסת נתגלה כי הוא זכאי לפנסיה מתוקף תפקידו בעיריית רמלה”. לכן, כהן לא ידע שהוא בניגוד עניינים במהלך הדיון בנושא בוועדת הפנים ב-2012.

עוד נמסר: “תשלום הגמלה לנבחרי הציבור נעשה לפי הכללים ללא הבחנה בין מפלגות. ב־2005 החל המשרד במגעים למציאת פתרון מעשי ומשפטי. המשרד החל לפעול לאישור ועדת הפנים רק ב־2012 והיא אישרה זאת לאחרונה”.

צבי כהן מסר ל’כלכליסט’: “יש קבוצת אנשים מכובדים שהיו בתפקיד מכובד וקיבלו מכתב ממשרד הפנים ובו הודעה שמגיעה להם פנסיה. החלטת הוועדה עשתה צדק”. כשנשאל אם שר הפנים דרעי יזם את המהלך בגללו, השיב: “מה זה קשור אליי?”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פעם גנב תמיד גנב! להעיף לכלא
    07/02/2017 22:17
    דרעי מושחת
  1. מושחת

  2. צביקה כהן כוכב עולה ברשימת מושחתי ש
    08/02/2017 12:03
    ארי