נתניהו בלונדון: חוק ההסדרה יעלה הערב כמתוכנן, טראמפ עודכן

ראש הממשלה הכריז כי חוק ההסדרה יעלה הערב להצבעה כמתוכנן והוא יתמוך בו: "מעולם לא אמרתי שאני מעוניין לדחות את ההצבעה. אמרתי שאנהג על פי האינטרס הלאומי כפי שאני מבין אותו - והאינטרס הלאומי מחייב אותנו שלא להפתיע ידידים"
קובי פינדרוס
י' שבט התשע"ז / 06.02.2017 19:20

חוק ההסדרה יועלה בכנסת הערב [שני] בתמיכתו של ראש הממשלה, כך עולה מדבריו של נתניהו היום בביקורו בלונדון.

“מעולם לא אמרתי שאני מעוניין לדחות את ההצבעה. אמרתי שאנהג על פי האינטרס הלאומי כפי שאני מבין אותו – והאינטרס הלאומי מחייב אותנו שלא להפתיע ידידים”.

בבית היהודי שהשמיעו לפני דברי נתניהו איום על פרישה מהקואליציה אם החוק לא יעלה להצבעה, ריככו לאחר מכן את אמירותיהם. “חוק ההסדרה יעלה ויעבור בכנסת”, אמרו במפלגה. ,אנו בטוחים שכל חברי הקואליציה יתנו כתף על מנת להביא לכך”.

במקביל, סיעות האופוזיציה החליטו למשוך את כל ההסתייגות שלהן לחוק ההסדרה, “מבחינתנו אפשר לגשת להצבעה כבר עכשיו”, אמרה במליאה ח”כ מרב מיכאלי. עם זאת, לצעד אין משמעות משום שלפי החלטת ועדת הכנסת, ההצבעה תחל בכל מקרה לא לפני 22:30.

נתניהו, שנפגש היום עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, הסביר כי “בין ידידים לא מפתיעים”. הוא הוסיף כי עדכן גם את ממשל טראנפ על הנושא. “אני חושב שצריך לעדכן ידידים. וזה מה שעשיתי, ואכן אגיע הערב להצבעה. אני נוהג באחריות ולא לפי תכתיבים כאלה ואחרים. היה חשוב לי התהליך הזה כי אנחנו משתדלים להתנהג כך עם ידידים בוודאי עם ידידים טובים”, אמר.

נתניהו סיפר עוד כי בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה דנו השניים בצורה מינורית למדי בנושא הבנייה ביהודה ושומרון.

הוא הוסיף כי אמר למיי שישראל חייבת לשמור על שליטתה הבטחונית מערבית לידן. “זה נכון לפני השינויים האזוריים וגם לאחריהם, כשהאיסלאם הקיצוני מרים ראש. כל שטח שיפונה ייתפס על ידי דאע”ש או איראן”, אמר.

עוד ציין ראש הממשלה: “בעוד הפלסטינים רוצים לתבוע את בריטניה על הצהרת בלפור ראש ממשלת בריטניה מזמינה את ראש ממשלת ישראל לאירוע לציון 100 שנה להצהרה – זה אומר לא מעט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות