חשיפת חרדים10 • הכפשה: מלמדים מ’בעלזא’ תובעים את וואלה והארץ

לאחר שעיתון 'הארץ' ואתר 'וואלה' דיווחו כי חמישה מלמדים מת"ת בעלזא בת"א הואשמו בעבירות חמורות - תובעים האחרונים, שהואשמו בתקיפה בלבד, את כלי התקשורת על עבירת לשון הרע, ודורשים: פיצוי והתנצלות • עורך הדין: "אין תקדים לפער כה עצום בין עוצמת פרסום למופרכות הדברים"
אליעזר היון
ה' שבט התשע"ז / 31.01.2017 22:55

אחרי הסדר הטיעון שהותיר את חמשת המלמדים מתלמוד תורה ‘בעלזא’ בתל-אביב מחוץ לכלא, מגיעה התביעה נגד כלי תקשורת שמיהרו לחרוץ את דינם מוקדם מידי.

משרדו של עורך הדין דוד שוב שיגר כתב תביעה נגד אתר ‘וואלה’, ונגד עיתון ‘הארץ’ בגין עבירת ‘לשון הרע, הפרת חובה חקוקה ורשלנות’.

עורך הדין מפנה את תשומת ליבו של בית המשפט לידיעה שהתפרסמה בעיתון ‘הארץ’, הן במהדורת הדפוס והן במהדורה המקוונת, כי המורים נאשמים בכך שהתעללו וביצעו מעשים חמורים [מעבר להכאה – א.ה] בתלמידים.

אלא שמדובר היה בקביעה חסרת שחר. התובעים מעולם לא הואשמו, לא נחקרו ולא הועלתה כל טענה נגדם ולו ברמז, הקשורה בקשר כלשהו לעבירות חמורות.

כתב האישום , שפורסם גם באתר חרדים10 כולל רק עבירות בגין חבלה ותקיפה, ללא כל רמז וסימן למעשים חמורים.

בא כוחם של המורים פנה ל’הארץ’ וביקש לשנות את הידיעה, בצירוף מודעת התנצלות, אלא שזה לא הגיב. רק לאחר פניה חוזרת תוקנה הידיעה – אך רק במהדורה האינטרנטית.

גם אתר וואלה פירסם אינפורמציה דומה. תחת הכותרת המספרת על האשמת המורים והמנהל בעבירות חמורות, נכתב כי האלימות מצד המורים כללה גם מעשים חמורים [כאמור, מלבד הכאות, א.ה.].

חמישה ימים לאחר הפרסום הראשון הועלתה כתבה נוספת שכותרתה כוללת ידיעה כי המנהל והמורים יואשמו בעבירות חמורות. רק לאחר מכתב התרעה, תיקנה מערכת ‘וואלה’ את הידיעה והתנצלה.

עורך הדין דוד שוב מדגיש, כי דומה שאין תקדים לפער כה עצום בין עוצמת פרסום למופרכות הדברים. לדבריו, מדובר בתמונה כה מעוותת וכה מנותקת מהמציאות שברי שהאחראים לפרסום הידיעה לא טרחו להכיר את החומר הרלוונטי.

התביעה קובלת על כך כי כותרת הידיעה ואף גוף הידיעה מציירת לציבור הקוראים תמונת זוועה, כביכול רשויות האכיפה חשפו חבורת סוטים שביצעה במחשכים עבירות חמורות בילדים, כאשר לא המשטרה, לא המתלוננים ולא גורם כלשהו ייחס להם עבירות איומות כאלה מעולם.

יתירה מזו, מדגיש שוב, בית המשפט המחוזי ביצע בחודש יולי 2016 אבחנה מפורשת בין אברהם רוזנפלד, חסיד בעלזא המואשם בעבירות חמורות – לבין יתר המלמדים שאינם חשודים בעבירות מן הסוג הזה, אלא רק בתקיפה חבלה וכן הלאה.

המורים הינם אנשים נורמטיביים, הורים לילדים ורובם אף סבים לנכדים שמאז ומעולם עסקו בלימוד וחינוך. לאיש מהם אין עבר פלילי והעבירות היחידות בהן הם הואשמו הינן עבירות אלימות קלות בעיקרן הקשורות לשיטות חינוך שנויות במחלוקת.

בסיום כתב התביעה דורשים המורים פיצוי של 960 אלף שקלים שיחולק בין ארבעתם, וכן פרסום של פסק הדין בתביעה זו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות