“בגדה במשרד המשפטים”: התובעת התנגדה לנשיא טראמפ – ופוטרה מיד

התובעת הכללית, סאלי ייטס, שמונתה בסוף כהונת אובמה עד לאישורו של המועמד של הנשיא טראמפ, הודחה בעקבות מכתבה לעובדי משרד המשפטים שקרא לא לאכוף הצו שמונע כניסת מוסלמים לארה"ב • וכבר יש לה מחליף
נתן פרל
ד' שבט התשע"ז / 31.01.2017 11:10

מדיבורים למעשים: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח הלילה (שלישי) את התובעת הכללית סאלי ייטס, לאחר שזו התבטאה נגד מדיניות ההגירה החדשה שקבע הנשיא – המגבילה כניסת מוסלמים לארצות הברית.

ייטס שיגרה מכתב לפרקליטי משרד המשפטים האמריקני, בו הנחתה שלא לאכוף את הצו הנשיאותי שאוסר את כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות.

בהודעת הבית הלבן נאמר כי ייטס בגדה במשרד המשפטים: “גברת ייטס הייתה מינוי של ממשל אובמה שהיה חלש בשמירה על הגבולות ובעניין ההגירה הבלתי-חוקית למדינה. הגיע הזמן להיות רציניים כלפי שמירה על המדינה, חידוד הנהלים כלפי אזרחים שמגיעים ממדינות מסוכנות – זה לא קיצוני. מדובר בהחלטה שקולה ונחוצה למען ביטחון המדינה”.

זמן קצר לאחר הדחתה של התובעת הכללית כבר מינה הנשיא טראמפ  במקומה את התובע הכללי של המחוז המזרחי במדינת וירג’יניה, דיינה בנט.

בנט ימלא את התפקיד באופן זמני עד שבית הנבחרים האמריקני יאשר את המינוי הקבוע של ג’ף סשנס.

בימים האחרונים התקיימו הפגנות ברחבי ארצות הברית נגד הצו הנשיאותי המגביל כניסה של אזרחים מסוריה, סומליה, סודן, לוב, תימן, איראן ועיראק.

טראמפ, כך נראה, לא מתרגש מהביקורת נגדו. אתמול בצהריים הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי “רק 109 בני אדם נעצרו לחקירה מתוך 325 אלף. הבעיות הגדולות בנמלי התעופה נגרמו בגלל תקלת המחשבים של ‘דלתא’, מפגינים והדמעות של הסנאטור שומר. השר (לביטחון המולדת) קלי אמר שהכול מתנהל היטב עם מעט בעיות. להפוך את אמריקה לבטוחה שוב!”.

טראמפ הסביר: “אין שום דבר נחמד בלחפש טרוריסטים לפני שהם יכולים להיכנס למדינה שלנו. זה היה חלק גדול בקמפיין שלי. ללמוד את העולם!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות