הפתעה במדגם הליכודיאדה: מומלץ ל’שריון ראש הממשלה’ – אלי ישי

ניצחון נרשם דווקא לאלי ישי: נבחר על פי מצביעי המדגם לדמות המועדפת עליהם כמשוריין ראש הממשלה לרשימת הליכוד • מיד אחריו בפער לא גדול הגיע עיתונאי חדשות 10 צבי יחזקאלי
אריה ריבקינד
א' שבט התשע"ז / 28.01.2017 21:00

אחרי 48 שעות של הצבעה, תוצאות האמת מגיעות – ומפתיעות: על פי סקר הליכודיאדה שנערך במהלך סוף השבוע באילת, בו השתתפו חברי מרכז הליכוד והמתפקדים, זוהי רשימת הליכוד, על פי תוצאות המדגם, שמשקפות את מצב הרוח של אלפים מחברי הליכוד, שהשתתפו באירוע.

בעשירייה הראשונה של המדגם, על פי סדר התוצאות: מירי רגב, גילה גמליאל, מיקי זוהר, אופיר אקוניס, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, יואב קיש, דוד ביטן, אבי דיכטר, אמיר אוחנה.

בעשירייה השנייה על פי סדר התוצאות: יריב לוין, ישראל כץ, צחי הנגבי, אורן חזן, נאוה בוקר, שרן השכל, דוד אמסלם, יובל שטייניץ, נורית קורן וג’קי לוי.

בעשירייה השלישית לצד חברי הכנסת המכהנים, ניתן למצוא גם שמות של מועמדים נוספים, אלמונים לציבור, אך מוכרים היטב לחברי המרכז והמתפקדים כמי שמתכוונים לנצל את הפריימריז הבאים על מנת לפרוץ לפוליטיקה, ועשו מאמצים רבים להביא את אנשיהם להצבעה בקלפי.

העשירייה השלישית של המדגם על פי סדר התוצאות: איוב קרא, זאב אלקין, מטי יוגב, ענת ברקו, הלן מזוז, חיים כץ, ציפי חוטובלי, נידאל איברהים, עמרי סער ואברהם נגוסה.

לצד זאת נרשם ניצחון מעניין לאלי ישי, שנבחר על פי מצביעי המדגם לדמות המועדפת עליהם כמשוריין ראש הממשלה לרשימת הליכוד.

מיד אחריו בפער לא גדול הגיע עיתונאי חדשות 10 צבי יחזקאלי. יודגש כי יחזקאלי לא הציע את עצמו בשום שלב כמועמד לרשימה.

תוצאות הבחירות משקפות את ‘הדילים’ החזקים שנכרתו בין מספר פוליטיקאים בכירים בליכוד, שרקמו דיל שהוכיח את עצמו בשטח וייתכן שיבוא לידי ביטוי גם בפריימריז האמת.

לעומת זאת, מספר חכ”ים ושרים, שנחשבים לכאלו שמגיעים באופן מסורתי למקומות גבוהים ברשימה, שילמו מחיר בתוצאות המדגם, בגלל חברי המרכז שמוחים נגד ההחלטות שמובלות בימים אלו בוועדת חוקה של סיעת הליכוד ומאיימות על כוחם של חברי המרכז. כמו למשל ההחלטה לפצל את ימי הבחירה בין הרשימה הארצית לבין המחוזות בפריימריז, מה שלטענת חברי המרכז יעניק כוח עודף לשרים הבכירים.

ברשימה על פי החלוקה למחוזות ניצחו:

במחוז שפלה: יעקב בן סעדון. גליל ועמקים: רוני שטרן. מחוז דן: יוסי כוכבי. מחוז ירושלים: אלי כהן. מחוז נגב: בני מזגיני. מחוז מישור החוף: נפתלי בן סימון. מחוז חיפה: שמעון שראל. מחוז תל אביב: סיני קהת. מחוז יו”ש: צחי דיקשטיין. מחוז מועצות אזוריות: ניסים ואטורי.

המועמד יאיר נתניהו, קטף את המקום השני בקרב על השיריון לצעירים והשיג את המקום ה-35 ברשימה הארצית.

מהפקת הליכודיאדה נמסר: “זכינו השנה לאמון חוזר מממשתפי הליכודיאדה שבמשך שעות ארוכות עמדו בתור ההצבעה לקלפי כדי לממש את הזכות הדמוקרטית שהינה חלק מרכזי מתנועת הליכוד. אני קורא לכולם לקחת את התוצאות באווירה ספורטיבית ככאלו שמשקפות מגמות. האירוע והאווירה הליכודית – משפחתית הם החשובים ביותר. אנו מודים לכל מי שהצביע והשפיע וכן לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו על איגרת הברכה ששיגרו ביום שישי למשתתפי האירוע”.

את המדגם ערכה בעבור הליכודיאדה “איניגו”, יו”ר ועד הבחירות, אלירן גפסו, יו”ר ועד הקלפי יובל אלגד. בקרה ופיקוח: עו”ד ארז אופינקרו.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בעיה גדולה ובושה
    28/01/2017 22:32
    טילי
  1. אינו הראיה מתאמים ובסכנה בנפש

  2. אשרי המאמין לסקרים מוטים!
    29/01/2017 01:35
    ליכודניק שפוי
  3. אשריך רבי אליהו ישי שקידשת שם שמיים ברבים
    29/01/2017 11:50
    אברהם
  4. במציאות של היום שהכול סחיר ונגוע – יש להעריך בחירה כנה ואמיתית של חברי מרכז המפלגה השלטת והמובילה. אשריך רבי אליהו ישי שהבאת הרבה כבוד כמו שעושה הרב ליצמן בדרכו,

  5. קידוש שם שמיים - אשריך אלי ישי
    29/01/2017 22:54
    אברהם
  6. כל הכבוד