“יש לך ‘אביי ורבא’? ‘תיובתא’? – המשחק שמסעיר את הרשת • צפו

הרב נחום רבינוביץ פיתח משחקי 'מפתחות לתלמוד', המנגישים את יסודות לימוד הגמרא לתלמידים, תוך כדי למידת גמרא בשיעורי עזר ובקבוצות קטנות • כעת הוא יצא לגיוס מימון המונים כדי להוציא לאור את המשחקים • תצטרפו? • תוכן אינפורמטיבי
תמי גיל
ב' שבט התשע"ז / 29.01.2017 09:01

קוראים לו הרב נחום רבינוביץ, הוא תלמיד חכם, ובימים אלו יצא בקריאה לציבור הרחב לתרום לפרויקט ייחודי שיזם הכולל…משחקים.

נשמע מקורי מדי?

הרב רבינוביץ מסביר: “זה כעשר שנים אני עוסק בהוראת הגמרא לתלמידים, ביניהם תלמידים בעלי קשיי למידה”. תוך כדי עיסוקו הוא הרגיש צורך “להנגיש את יסודות הלימוד לתלמידים מזווית שונה מהמסגרת המקובלת”.

את משחקי ‘מפתחות לתלמוד’ הוא פיתח תוך כדי למידת גמרא בשיעורי עזר לתלמידים ובקבוצות קטנות. “נוכחתי”, הוא אומר, “כי באמצעות הדרך החווייתית ניתן להקנות לילדים את יסודות הגמרא, ולהאהיב עליהם את לימודה”.

מאחר ואין לו אמצעים להדפסה והפצה של המשחקים, הוא החליט לנקוט ביוזמה מעניינת: פתח דף בהדסטארט  – אתר גיוס מימון המונים – ובאמצעותו הוא פונה אל הציבור לתרום למען המיזם שלו.

עד כה אסף כשני שלישים מהסכום הדרוש, והוא ממשיך – עד להשגת המטרה.

“הורים רבים חולמים לשמוע את הילד שלהם מתלהב מהגמרא! צועק ‘תיובתא’, שמח שיש לו ‘תירוץ’. וברצינות, יודע לקרוא גמרא לבד, מכיר מי היו ‘רבי עקיבא’ ומי ‘אביי ורבא’, וגם מי קודם ומי אחר כך… חלום זה נוכל להגשים יחד בדרך מקורית. סדרת משחקי הקלפים ‘מפתחות לתלמוד’, שפיתחתי, יקנו לילדיכם את הידע”, אומר הרב רבינוביץ.

משחק הרביעיות ‘התנאים’ – מקנה את סדר הדורות מאנשי כנסת הגדולה ועד לעורכי המשנה. בכל קלף מופיעים תמצית תולדות חייו ופועלו של התנא. מצורפות שאלות טריוויה לשינון תולדות התנאים.

משחק הרביעיות ‘האמוראים’ – מקנה את סדר הדורות ותולדות חייהם של אמוראי בבל ואמוראי ארץ ישראל. גם למשחק זה מצורפים שאלות טריוויה לשינון תולדות חייהם.

משחק ‘תיובתא’ – מכניס את התלמיד לחוויית בית המדרש. באמצעות משחק זה הוא לומד להכיר את מונחי  התלמוד ומשמעותם. סוגים של שאלות ותשובות. ועל כולם – לומד להכיר את מילות המפתח, דרכן יוכל להבין את סדר מהלכי הגמרא.

המשחקים מושקעים ומעוצבים ברמה ובאיכות גבוהה, להם עוצבו אריזות מרשימות ומכבודות. הם נבדקו והוגהו בידי אנשי ספר ואנשי חינוך.

לצורך הוצאתם שחקו בכרטיסים ניסיוניים – קבוצות ילדים ומאוד נהנו.

“הפקת המשחקים כרוכה בעלויות כספיות גבוהות, איסוף החומר והרעיונות, עיצוב והפקת הכרטיסים, הגהה, כל אלו כמובן נעשים בידי אנשי מקצוע – ובראשם עבודתם המצוינת של “קריאייטיב הפקות”, וכמובן גם עלויות ההדפסה שלפני. לצורך זאת אני פונה אליכם להיות שותפים בהוצאה לאור, על ידי תמיכתכם מראש בפרויקט. כך תיטלו חלק בהוצאה לאור ובמקביל גם תזכו לקבל את המשחקים וליהנות מהם. ‎הצלחת הפרויקט תלויה במימון הסכום כולו!”, הוא אומר.

“במידה ואכן נגייס, בעזרת ה’ ובתמיכתכם, את הסכום הנדרש – נוציא מיד לאור את המשחקים, והם ישלחו אליכם, לכתובת שתרשמו”, הוא גם מבטיח.

לכניסה למשחקי מפתחות לתלמוד – לחץ כאן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות