מומחית לשפת הגוף על טראמפ ורעייתו: רואים שמלאניה עצובה

מומחית לשפת גוף מנתחת את שפת הגוף של הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה ומגיעה למסקנה כי האשה הראשונה לא מאושרת במיוחד: "במהלך הנאום שלו מלאניה חייכה אבל שהחיוך יורד, היא נראית עצובה"
קובי פינדרוס
כ"ח טבת התשע"ז / 26.01.2017 12:42

העולם מתרגל לאט לאט לנשיא החדש והצבעוני של ארצות הברית, אולם סערה זוטא פרצה שוב ברשתות החברתיות לאחר שמומחית לשפת גוף העלתה את הפענוח שלה לתנועותיו של הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה.

המומחית לשפת גוף ענת הכט פישר שוחחה עם חדשות 2, והציגה את הסרטון בונראית מלניה עומדת מאחורי טראמפ, כאשר נראה שהוא אומר לה משהו, מסתובב חזרה וחיוכה של מלניה נמחק תוך שבריר שנייה.

“ראיתי את הסרטון הזהבשני היבטים שמשנים את הדרך שבה מסתכלים על זה”, אומרת ענת. “האחד הוא פריים סגור, שבו רואים רק את טראמפ ואת מלניה, והשני זה פריים פתוח יותר שבו למעשה רואים גם את הקהל שסביבם. כשמסתכלים בפריים הסגור, זה נראה כאילו הוא אומר לה משהו, וכשזה פתוח זה נראה שהוא אומר משהו כללי לקהל שמולו”.

רבים חשבו שייתכן כי טראמפ אמר משהו למלניה שגרם לחיוך להיעלם מפניה, אך כשמסתכלים על התמונה הרחבה יותר, נראה שזה לא המצב. “זה בעצם לא נראה כאילו הוא אומר לה משהו לא נעים. הוא מדבר לקהל, כאשר בזמן שהוא מדבר – כולם מהנהנים ומחייכים אליו”.

יחד עם זאת, המעבר החד של מלניה מחיוך מאוזן לאוזן להבעה עצובה למדי – ממחיש כי האישה הראשונה לא מרוצה במיוחד. “כשהוא מדבר לקהל היא מחייכת, וכשהוא מסתובב עם הגב אליה, היא יכולה להפסיק לשחק את המשחק הפומבי של להיות נחמדה. רואים מה היא באמת מרגישה”, מסבירה ענת.

“חיוך אמיתי זה לא עניין טכני של להרים את השפתיים, אלא הבעה של אושר, הרגשה של התעלות מבפנים. אם החיוך נמחק מהר – סימן שזה לא חיוך אמיתי. אי אפשר לעבור ממצב רגשי אחד לשני באפס זמן – זה מעבר חד ולא אמין”. ואכן כשהחיוך יורד, היא נראית עצובה. לפי ענת, הבעת הפנים שמופיעה אחרי החיוך, חשובה. ואכן, היא נראית עצובה.

דוגמא נוספת: בהשבעה של הנשיא היוצא אובמה, הוא יוצא מהרכב וממתין למישל והם עלו במדרגות יחדיו.

“כשאובמה יוצא עם מישל, הוא מחכה לה, משיט לה יד. טראמפ פשוט יצא מהרכב בלי להסתכל אחורה, בלי לחכות, בלי להושיט יד, בלי להגיע איתה יחד כזוג”, מסבירה ענת. “הוא הולך לבד כי מה שמעניין אותו זה הוא, אגו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות