ביבי עקץ את בנט על הדו”ח: “ניהלנו את המלחמה בשטח, לא לפרוטוקול”

ראש הממשלה נתניהו דחה בנאום שנמשא בוועידת מרכז השלטון המקומי את הטענות על הסתרת איום המנהרות - והציג ציטוטים נגדיים מתוך פרוטוקולים של הקבינט • "ניהלנו את המבצע הזה באחריות, בצורה איתנה, מושכלת ותקיפה, והתוצאות מדברות בעד עצמן"
נחמן גור
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 21:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי), בוועידת המרכז השלטון המקומי לדו”ח המבקר על התנהלות הקבינט המדיני ביטחוני במבצע ‘צוק איתן’.

נתניהו דחה בנאומו את הטענות לפיהן איום המנהרות לא הוצג כיאות לקבינט: “איום המנהרות הוצג בפני הקבינט במלוא חומרתו”, אמר.

ראש הממשלה התייחס לציטוטים שפורסמו מתוך הפרוטוקולים של ישיבות הקבינט – ואמר: “אני רוצה שתדעו שאני כראש ממשלה, יחד עם שר הביטחון והרמטכ”ל, ניהלנו את המבצע הזה באחריות, בצורה איתנה, מושכלת ותקיפה, והתוצאות מדברות בעד עצמן”, אמר נתניהו. “חמאס הוכה  מכה הקשה ביותר בתולדותיו, היישובים בעוטף פורחים. ניהלנו את המלחמה הזאת בשטח, לא ניהלנו מלחמה לפרוטוקול. אבל כיוון שמדברים כל הזמן על הפרטוקולים אתן לכם טעימה…”

נתניהו ציטט בפני המשתתפים בכנס שורות מתוך פרוטוקולים של ישיבות הקבינט – מתאריך 12/1/2014: “חצי שנה לפני מבצע צוק איתן סיכמתי את הערכת המודיעין של צה”ל במילים האלה: ‘אני מצביע על שני איומים – הטילים והמנהרות'”.

“תשפטו בעצמכם אם המנהרות הובאו או לא הובאו לקבינט”, אמר נתניהו והוסיף ציטוט: “שני דברים שנראים לי הכי קשים כרגע: טילים וחדירה לשטחינו”.

ראש הממשלה הוסיף ציטוט מדיון אחר – שבו הוא מדבר על המנהרות: “נשקף איום מעזה לישראל שרק הולך ומחמיר, רקטות, לוחמים ורשת ענפה של מנהרות התקפיות והגנתיות”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות