מתוך 2500 יח”ד שאושרו רק 87 לביתר • “יריקה בפרצוף החרדים”

מאיר רובינשטיין על החלטת נתניהו וילברמן: "לא ניתן לעבור לסדר היום על אפליה מכוערת שכזו נגד הציבור החרדי. מדובר בלעג לרש" • במועצת יש"ע מאוכזבים: "זו אחיזת עיניים" • בתחילה אושרו 166 יח"ד בעמנואל, אולם מיד ביטלו את ההחלטה וחילקו את המכסה חצי-חצי בין ביתר לאפרת
יוני גרין
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 17:30

ראש עיריית ביתר ויו”ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין, הביע אחר הצהרים (שלישי) אכזבה לנוכח הודעת שר הביטחון וראש הממשלה על ההחלטה לאשר את בנייתן של כ-2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון.

לחרדים 10 נודע, כי בתחילה אושרו 166 יחידות דיור בעיר החרדית עמנואל, אולם כעבור זמן מה ביטלו את החלטה וחילקו את מכסת הדיור חצי-חצי בין ביתר עלית לעיר אפרת.

מאיר רובינשטיין:”אנו מברכים על עצם הפשרת הבניה – אך מוחים בתוקף על העובדה כי הציבור החרדי, המהווה כ-40% מתושבי יו”ש הודר ממנה ולא קיבל את החלק היחסי בה. יש בביתר עילית קרוב לאלף יחידות דיור מוכנות לשיווק ואנו חייבים לקבל את חלקנו”.

רובינשטיין הוסיף: “לא ניתן לעבור לסדר היום על אפליה מכוערת שכזו נגד הציבור החרדי, בפרט בממשלה הזו שהנציגות החרדית מהווה עוגן מרכזי בה. אם לא יהיה שינוי במצב, יהיה צורך בהסקת מסקנות”.

לדברי רובינשטיין, “קיבלתי הודעה על הקצאת 87 יח”ד לביתר. אני מברך על כל יחידה, אך עדיין מדובר בלעג לרש ויריקה בפרצופו של הציבור החרדי. ביתר עילית היא העיר הגדולה ביותר בחבל יהודה ובגוש עציון, שיווק 87 יח”ד מתוך 2,500 בלבד מהווה עלבון צורב”.

גם במועצת יש”ע מביעים אכזבה על האישורים.”מעט מדי ולא עונה על הצורך. אחרי שנים של יובש מוחלט בבניה – זו החלטה מצומצמת מאוד, שאינה עונה על הצורך הגדול שיש בהתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן”.

במועצה  מתריעים: “לצערנו, זו אחיזת עיניים של כאילו אישור בניה בהיקפים גדולים, כשבפועל כמו בפעמים קודמות יבנו רק כמה מאות והשאר רק קידום תכנון”.

במועצה מודאגים גם מההודעה המדגישה כי מדובר בבניה בגושים: “מוטב להודעה כזאת שלא הייתה יוצאת. הממשל האמריקני התחלף וגם המדינות בישראל צריכה להשתנות. על ממשלת ישראל לאשר את כל התוכניות שנמצאות על השולחן ולהוציא מכרזי בניה בכל שטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן”.

גם שר הפנים אריה דרעי הצטרף למוחים: “הציבור החרדי שמהווה קרוב ל-40 אחוז מתושבי יו”ש, מופלה שוב בהחלטה על תוספת הבניה ביו”ש. יתרה מכך, חלק מהדירות שאושרו הינן בשווק שני כך שלמעשה מדובר בפחות מעשרה אחוזים שהופנו למגזר החרדי״.

דרעי אמר עוד: “אני דורש מראש הממשלה לתקן את המעוות ולהכניס לרשימה את היישובים החרדים המובילים ובראשם ביתר עילית ומודיעין עילית”.

השר הוסיף: “בימים שהציבור החרדי מתמודד עם מצוקת דיור קשה, מצופה עוד יותר מראש הממשלה לפעול גם למען הציבור החרדי”.

מוקדם יותר היום  דווח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן החליטו לאשר את בנייתן של כ-2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון.

לדבריהם, הבנייה נועדה לתת מענה לצורכי הדיור ולהמשך שגרת החיים. רוב הדירות נמצאות בגושי ההתיישבות.

נתניהו אמר: “אנו בונים ונמשיך לבנות”.

ליברמן אמר: “אנו חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון”.

בד בבד, יביא ליברמן לאישור הקבינט הקמה של אזור תעשייה לפלסטינים סמוך לכפר תרקומייא. מדובר באזור תעשייה מן הגדולים ביהודה ושומרון, ומתוכננות לקום בו בין השאר תשתיות של מחסני ערובה ומסוף דלק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות