הכירו את פטריית ה’פונפון’: בשרנית ופרוותית עם סגולות רפואיות • צפו

תוצג לראשונה בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל בערבה התיכונה • פטריית ה'פונפון' ניחנה גם בסגולות רפואיות, המסייעות למניעת התפשטות תאים סרטניים, שיפור תפקוד המוח והמערכת העצבית • משקל פטרייה נע בין 50-80 גרם ו-300-400 גרם, תלוי בגודל התפרחת
שלמה בן חיים
כ"ה טבת התשע"ז / 23.01.2017 18:18

פטריית הירסיום-ה’פונפון’, מתאפיינת בצורת כדור שלג פרוותי, המכוסה ברעמה לבנה של סיבים, שזכתה גם לכינוי ‘רעמת האריה’.

הפטרייה נחשבת כחומר גלם איכותי בקרב חובבי הקולינריה והשפים בעולם – הטוענים כי לאחר טיגון ממושך היא מתאפיינת בארומה עמוקה.

פטריית ה’פונפון’ ניחנה גם בסגולות רפואיות, המסייעות למניעת התפשטות תאים סרטניים, מטופחת בארץ, במשק יעקבי במושב פארן בערבה התיכונה – ותוצג לראשונה בתערוכה החקלאית הגדולה, שתתקיים בתחנת ‘יאיר’ בחצבה – מרכז מחקר ופיתוח החקלאי בערבה תיכונה וצפונית ב-1-2 בפברואר 2017.

לעומת זני פטריות אחרים, פטריית ה’פונפון’ צומחת ללא גזע ועל כן ניתן לאכול אותה בשלמותה. הפטרייה גדלה על גבי שבבי עץ איכותיים, בטמפרטורות שונות ללא חומרי הדברה, גידול אורגני שאינו זקוק למים באחוזי לחות שונים.

משקל פטריית ה’פונפון’ נע בין 50-80 גרם ו-300-400 גרם, תלוי בגודל התפרחת ומחירה המומלץ לצרכן 15 שקלים ל-200 גרם.

במרכז מחקר ופיתוח ערבה תיכונה מציינים, כי משבר ענף גידול הפלפלים באזור הערבה, חייב את החקלאי האזור לחשוב ‘מחוץ לקופסא’, לגדל זנים חדשים ומיוחדים תוך חיסכון במים.

“אנו מקווים כי הצלחתה של פטריית ה’פונפון’ בשוק המקומי תאפשר אופציית גידול נוספת לחקלאי הערבה. בשל מראה החיצוני וטעמה, יותר ישראלים יחשפו וירכשו את הפטרייה הייחודית והבשרנית, בנוסף לזני פטריות נוספים ביניהן: שיטאקי, פטריית צדף ופטריית ‘מלך היער’, המוכרות בשווקים אשר גם הן משווקות לאחרונה מהערבה התיכונה”.

פטריית ה’פונפון’, המוכרת בעיקר בצפון אמריקה, אירופה והמזרח, מכילה סיבים תזונתיים וברזל, אינה מכילה כולסטרול ומלח ובכך מסייעת בהורדת לחץ ובעיות לב.

פטריית פונפון

בבדיקת ערך תזונתי נמצא, כי הפטרייה בעלת ריכוז גבוה של מינראליים ומכילה כ-19 חומצות אמינו חיוניות ומספר רב של סוכרים בוני מערכת חיסון ועל כן ניחנת בסגולות מרפא, במיוחד לשיפור תפקודה של המערכת החיסונית ומניעת התפשטות תאים סרטניים.

עוד לזכותה של ‘רעמת האריה’ סגולות המסייעות לשיפור תפקוד המוח והמערכת העצבית.

בתערוכה החקלאית הגדולה יוכלו המבקרים להתרשם מגידולה. בנוסף יפתחו חוקרי תחנת ‘יאיר’ את שעריה לביקור רבבות של תיירים מהארץ ומהעולם המגיעים ללמוד, לראות ולטעום את חקלאות הפלא שמתקיימת בערבה.

התערוכה משתרעת על פני 15 דונם, ניתן לחזות בחקלאות ההיי טק של ימינו, בחממות התצוגה בהן, מלפפון האפריקאי- ‘קיוואנו’ בטעם בננה, דלעת יפנית, פפאיה ללא זרעים, סברס ללא קוצים, עלי תרד ענקיים שלל זני פלפלים צבעוניים וחריפים, או מתוקים, צורות וטעמים מגוונים, קישואים צבעוניים, עגבניות שחרות עגבניות טעם מתוקות ועוד.

פטריית פונפון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות