מרגי: “כל עוד יהדות התורה מתנגדת ל’רישום איזורי’ – תימשך האפליה” • צפו בדיון

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת: "מדינה שגוררת את רגליה בטיפול באותן תלמידות שלא משובצות, ומסתכלים עליהן כבעיה ולא על המוסד המפלה - היא מדינה מפלה" • צביקה כהן: הסמינרים מבצעים רישום מתחת לשולחן - הרישום הרשמי הוא פיקציה
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ז / 23.01.2017 11:58

האם מדינת ישראל מעודדת אפליה? בפתח דיון שהתקיים היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת על הערכות משרד החינוך לשיבוץ תלמידות במגזר החרדי לשנת תשע”ח – אמר יו”ר הוועדה, ח”כ יעקב מרגי: “במדינה מתוקנת תופעות שבהן תלמידים נאלצים להמתין בביתם כבר שלושה חודשים, ויש מהם שמפסידים שנה בכדי ללמוד במוסד בו ליבם חפץ – חבל שלא בוצע האידיאל של אזורי רישום, כפי שקורה בחינוך הממלכתי.

“אלא שכאן, בשל  ייחודיות של החינוך החרדי, הנושא מורכב ביותר וכנראה כל עוד ו’יהדות התורה’ מתנגדת לחוק הוא לא ייושם ולא ישתנה המצב”.

מרגי הוסיף:  “במקומות עבודה שבהם מתקיימת אפליה כלפי עובדים – המדינה יודעת לבחון זאת על ידי שבוחנים את מקום עבודה האם הוא פועל בשוויוניות”. לדבריו, “מדינת ישראל מאפשרת למוסדות לקבוע אחוז מסוים של בנות ממוצא ספרדי, כאשר יש מוסדות שקובעים באופן שיטתי 20%-25% מכסה של בנות ספרדיות”.

מרגי תקף ואמר: “מוסד שלא מאפשר בדיקת רמתם של תלמידות שהתקבלו, לעומת תלמידות שלא התקבלו – והמדינה שותקת, הרי שהמדינה שותפה לאותה אפליה; מדינה שגוררת את רגליה בטיפול באותן תלמידות שלא משובצות, ומסתכלים עליהן כבעיה ולא על המוסד המפלה – היא מדינה מפלה; מדינה שמעודדת את האפליה, מדינה שלא טרחה לקבוע סנקציות בחוק כלפי מוסדות מפלים – היא מדינה שמעודדת אפליה”.

הורים שהגיעו לוועדת החינוך סיפרו לחברי הוועדה על הסבל שנאלצו לעבור בשל אי קבלת בנותיהם לסמינר. אחד ההורים סיפר שעבר דירה בשל אי קבלת בתו לסמינר מקומי.

סגן ראש עיריית ירושלים, יו”ר סיעת ש”ס, צביקה כהן, חשף בדיון כי  הסמינרים מבצעים רישום מתחת לשולחן וכי הרישום הרשמי הוא פיקציה.

ח”כ מרגי אמר:” הנושא לא ירד מסדר היום. תם ולא נשלם”.

בוידאו: הורים לילדה מחוץ למסגרת מספרים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרגי כנס
    23/01/2017 14:24
    ס
  1. מציע לאסור על מנהלי הסמינרים שמאמינים בתורת הגע ללמד את תורתם של חכמי ספרד והרי ידוע שרוב גדולי הראשונים וחלקם הגדול של האחרונים היו ס”ט ויתכן ולא ישאר למנהלים מה ללמד ויהיו חייבים לבטל את המכסות