למה השווה הכומר הבפטיפיסטי את טראמפ לנחמיה מ’כנסת הגדולה’?

הכומר הבפטיסטי הדרומי רוברט ג'פרס, הידוע בשנאתו למוסלמים ומורמונים, הפתיע את הנשיא החדש וסגנו במודל שהציב לפניהם: נחמיה בונה ירושלים מכנסת הגדולה • "נחמיה בנה את החומה ולא חשש מאנשי התקשורת ומהשמועות השקריות שהפיצו עליו"
אליעזר היון
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 15:45

יום שישי בבוקר, מעט לפני טקס ההשבעה של הנשיא החדש, וטראמפ וסגנו מייק פנס, התפנו להאזין לדרשה של הכומר הבפטיסטי הדרומי רוברט ג’פרס, שהציב לטראמפ כמודל את נחמיה מכנסת הגדולה.

נחמיה, שבנה מחדש את ירושלים ואת חומותיה הוצב על ידי הכומר הידוע בשנאתו למוסלמים ולמורמונים, כמודל לחיקוי על ידי הנשיא החדש.

“אלוקים בחר לפי אלפי שנים מנהיג עוצמתי כדי שישקם את העם. הוא לא היה פוליטיקאי ולא איש דת, אלא כזה שבנה את ירושלים מחדש. הצעד הראשון שלו היה בניית חומה גדולה סביב הבירה כדי להגן על יושביה מפני התקפות האוייב. אלוקים אם כן, לא נגד בניית חומות”.

בדברים אלו השיב ג’פרס מענה חד לאפיפיור שתקף את טראמפ על דבריו כנגד בניית החומה בין מקסיקו לארה”ב.

“נחמיה בנה את החומה בתוך 52 ימים”, המשיך ג’פרס, “איך הוא עשה את זה? התשובה מדהימה: שני מתנגדים חריפים שקמו לו היו סנבלט החורני וטוביה העמוני. ובמילים אחרות הם היו התקשורת של אז. הם לא הפסיקו לרדוף את המנהיג, להפריע לו ולהפיץ אודותיו שמועות שקריות. אבל נחמיה לא התייחס אליהם והמשיך לבנות את החומה.

מול נחמיה עמדו מצוקות כלכליות, פיגועים מאויסי היהודים, רפיון אצל האזרחים המקומיים, אבל המדד האמיתי של מנהיג אמיתי היא היכולת שלו להמשיך חרף הנסיונות הרבים לעצרו.

בנוסף נחמיה הקפיד להתפלל לפני כל מהלך שעשה, וידע כי האלוקים עומד בעזרו”.

הנמשל של ג’פרס היה יותר מברור: התקשורת, ההפגנות, השמועות הזדוניות, ותחושת הייאוש בקרב אזרחים רבים, לא יצליחו לעצור את הנשיא החדש והצבעוני: “אנשים לא מאמינים כי תצליח לממש את האג’נדה שלך”, אמר ג’פרס אך ציין כי כמו אצל נחמיה שאמר למבקריו כי הוא אינו צריך להפסיק את עבודתו כדי להשיב למבקריו, כך גם הנשיא החדש אינו צריך לעצור את עבודתו החשובה ולענות לתוקפיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות