“איך עוקרים ככה נשמה?” • המונים ליוו את השוטר הי”ד שנרצח בנגב

מאות השתתפו בהלוויתו של השוטר ארז לוי הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה במהומות ביישוב הבדואי אום אל חיראן • אלמנתו קלרה ספדה לו בדמעות וזעקה: "איך אפשר לדבר אם לקחו לך את הלב והנשמה?" • המפכ"ל: הטרור לא ירפה את ידנו, נעשה כל שביכולתנו • השר ארדן: "לא ניכנע לעולם"
חיים טוויל
כ' טבת התשע"ז / 18.01.2017 19:10

בחלקה הצבאית בבית העלמין ביבנה הובא אחר הצהריים (רביעי) למנוחות רס”ב ארז (עמדי) לוי הי”ד, שנהרג הבוקר בפיגוע הדריסה ביישוב הבדואי אום אל חיראן בנגב.

לוי, לוחם ביחידת מנהלת תיאום פעולות אכיפה של אגף המבצעים במשטרת ישראל, התגייס למשמר הגבול בשנת 2002. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים, הורים ואחים.

אלמנתו, קלרה לוי, ספדה לו בדמעות וזעקה: “איך אפשר לדבר אם לקחו לך את הלב והנשמה? לפני יומיים הבטחת שלא תעזוב. לא קיבלת ממני אישור ללכת. ב-4:20 סימסתי לך שתשמור על עצמך.  קמתי משינה, חשבתי שקרה לך משהו אבל לא ענית לי. מי היה מאמין שזה הדבר האחרון שיהיה לי ממך. עברנו עליות וירידות ואף פעם לא עזבת אותי. איך עוקרים נשמה? אלוהים, עקרת לי את הנשמה.

מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך ספד לו: “״ארז היקר. יצאת לקראת שחר, למלא תפקידך ולבצע פעילות אכיפה של החוק. לצערי, יש מי שמנצלים כל סיטואציה על מנת לייצר טרור. באחת קופדו חייך. חבריך בלמו את רכב המפגע, הסתערו וניטרלו מיד את המפגע.

“לצערנו, הבוקר מנהיגים מסוימים במגזר, בחרו להסית לאלימות, במקום לגנות את הפיגוע. כולם יודעים כי המחבל, שימש כמורה בבית ספר בו כבר נעצרו 6 מורים שבחרו ללמד את האידאולוגיה של דאע”ש, במקום את תכנית הלימודים של משרד החינוך.

“משטרת ישראל תמשיך במשימתה, תעמיק את השיטור והשירות בתוך המגזר הערבי, תמגר כל אלימות וכמובן, כמי שעל כתפיה מוטל גם בטחון הפנים, תלחם בטרור.

בבית העלמין הזה, אנו מתכנסים כמשפחה שכולה אחת, בשותפות גורל הכורכת את כולנו, משפחת לוי ומשטרת ישראל. ההקרבה היומיומית של השוטרים והשוטרות איננה אנונימית. להקרבה הזו כמו של ארז, הקרבה שאין למעלה ממנה, יש שם פרטי ושם משפחה, אישה ילדים, הורים ואחים. הם בעצמם מהווים חלק מהקרבה אינסופית של משפחה, שרק היא מאפשרת לשוטר במשטרת ישראל לממש את תפקידו ויעודו.

“רס”ב ארז, לוחמי שוטרי ומפקדי משטרת ישראל מתחייבים להמשיך לפעול, יחד עם גופי הביטחון האחרים, ולהעביר מסר ברור לכל הנוגעים בדבר, כי אירועי טרור רצחניים לא ישיגו את מטרתם וידנו תשיג את כל מי שינסה להרים יד על שוטרינו. משטרת ישראל מרכינה היום ראשה עם מותך ומבטיחה ללכת בדרכך״.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר בהלוויה: ״לכשיגדלו בעזרת השם תאיר ויאיר היקרים לנו מכל, ודאי ידעו ויבינו שזו הייתה משימתו של אביהם ארז ז״ל, ושל המשטרה שבשירותיה שירתו נאמנות הוא ובני המשפחה המופלאה.

“ישראל היא מדינת חוק וככל שישמר החוק וייאכף, כך תרחק האלימות וכך ירוויחו כל חלקי הציבור. בשם ממשלת ישראל ובשמה של משטרת ישראל אני מבטיח לך ארז ומתחייב שנמשיך ללכת בדרכך, נאכוף את החוק בכל מקום ובכל זמן, לא ניכנע לעולם גם אם מרצחים ארורים ינסו לעצור בעדנו.

“המחויבות שלך, המחויבות שלנו לביטחון אזרחי ישראל ולשלטון החוק תנצח את כל אלה שקוראים עלינו תיגר, והאמת והשלום מאהבו ובילע המוות לנצח, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד. יהי זכרו של רב סמל בכיר ארז עמדי לוי ברוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות