‘פרשת הסחיטה’ של נציג ש”ס: מעצרו של יוסף חיים כלאף הוארך ב-4 ימים

יוסף חיים כלאף, אחד האנשים המקורבים ביותר לשר הפנים אריה דרעי - הוא אחד העצורים בפרשת סחיטת חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס • נציג המשטרה: "הוא עומד בראש הקנוניה" • המשטרה: "יש מעורבים נוספים שטרם נעצרו או נחקרו" • מעצר 4 החשודים הוארך עד יום ו'
חיים טוויל
י"ט טבת התשע"ז / 17.01.2017 10:45

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (שלישי) את מעצרו של יוסף חיים כלאף, האיש המכונה “הכי קרוב לדרעי”, בארבעה ימים – עד ליום שישי.

במהלך הדיון בהארכת מעצרו, אמר נציג המשטרה: “בחקירתו של המשיב הוא מספר איך הוא מנהל את המפלגה והוא ידוע כאיש התנזים שלה. המשיב עצמו עומד בראש הקנוניה, גרם להפלתו של חבר המועצה. מדובר ביד ימינו של השר”.

לפי החשד של המשטרה, כלף יצר קשר עם אנשי תקשורת חרדיים, שהפיצו את הקלטת המביכה של חבר מועצה מטעם סיעת ש”ס בעיריית ירושלים. לאחר שמשימה ‘הושלמה’ וחבר מועצה התפטר – הועברו כספים לאנשי התקשורת.

מעצרם של שלושה חשודים נוספים הוארך גם הוא בארבעה ימים, מחשש לשיבוש הליכי משפט.

עורך דינו של איש התקשורת שמעצרו הוארך אמר: “אין לו קשר לפרשה שעליה הוא נחקר”. גם החשוד השלישי שמעצרו הוארך “מכחיש כל קשר לאירוע ולפרשה המדוברת”, לפי עורך דינו. במשטרה, לעומת זאת טוענים: “הוא שימש כחוליה שחיברה בין המבצע למזמין”.

במשטרה אומרים כי יש מעורבים נוספים שטרם נעצרו או נחקרו, ועוד ייחקרו בהמשך.

כפי שנחשף בחרדים10, אתמול עצרה המשטרה ארבעה חשודים, בפרשה המכונה במשטרה ‘שומר שבת’, בחשד כי גרמו לבכיר בעיריית ירושלים ובתנועת ש”ס להתפטר מתפקידו. שניים מהחשודים הם אנשי ש”ס, והשניים האחרים הם אנשי תקשורת.

בהודעת המשטרה אתמול נכתב: “בהמשך למעצר החשודים בחשד לביצוע מעשים שהביאו להתפטרותו של חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר, נעצר על ידי המשטרה חשוד נוסף. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של החשודים”.

הפרשה החלה לפני כשלושה חודשים, אז נחשף כי נציג של ש”ס בעיריית ירושלים נאלץ להתפטר, לאחר שלראשי ש”ס הגיעו הקלטות שמעידות על אורח חיים, כביכול, שאינו מתאים לאדם חרדי.

הנציג נאלץ להתפטר תפקידו, אולם מיד אחר כך הגיש תלונה במשטרה, בה טען כי נסחט על ידי גורמים שונים שרצו להזיז אותו מתפקידו. לפי דיווח בישראל היום, הוא אף העלה השערה בחקירתו כי ניסו להזיז אותו מתפקידו מכיוון שעצר תקציבים שהיו מיועדים לאירועים של ש”ס, וגילה עצמאות יתר בהחלטות המפלגה בעירייה.

לפי הדיווח של יהודה שלזינגר בישראל היום, במהלך חקירת המשטרה התגלה כי אדם שהתחזה לאישה משך את חבר המועצה בלשונו, וכי אותו אדם התחזה לתושבת חרדית מפתח תקווה. המשטרה הצליחה להגיע אל אותה אישה וגילתה כי היא כלל איננה קשורה לעניין.

המשטרה בדקה בחברת הסלולר מי הבעלים של המכשיר ממנו בוצעה ההתכתבות עם חבר המועצה ומצאה את אחד העצורים בפרשה, שבמהלך החקירות ככל הנראה הפלילאחרים, ובהם גם את יוסף חיים כלף – מקורבו של דרעי.

בסביבתו של השר אריה דרעי טוענים ומדגישים כי לשר אין קשר לפרשה בשום צורה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנציג הוא..
    17/01/2017 14:04
    אבי
  1. נחמיאל סבן?

    • קובלי לחיאני   19/01/2017 16:50

      אל תדאג, המשטרה תטפל בכל מי שינסה לפגוע בסבן ותכניס אותו לשנים ארוכות בפנים גם אם הוא היה מלשן של המשטרה בעבר וישב בכלא על תקיפת נשים ואלימות מטעם משמרת הצניעות.