עם רגל אחת בחוץ: נאספו 72 חתימות להדחת ח”כ באסל גטאס

השר זאב אלקין הגיש ליו"ר הכנסת אדלשטיין 72 חתימות של חברי כנסת הדרושות על מנת להתחיל בהליך הדחה נגד חבר הכנסת באסל גטאס • 'המחנה הציוני' ל'רשימה המשותפת': הביאו להתפטרות גטאס, אחרת נאפשר חופש הצבעה בסיעה
קובי פינדרוס
י"ט טבת התשע"ז / 17.01.2017 00:04

גטאס בדרך החוצה: השר זאב אלקין הגיש היום [שני] ליו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין 72 חתימות של חברי כנסת הדרושות על מנת להתחיל בהליך הדחה נגד חבר הכנסת באסל גטאס.

אדלשטיין אמר כי זו הפעם הראשונה שהליך כזה מתקיים והוא מקווה כי זו תהיה הפעם האחרונה. יושב ראש הכנסת הדגיש כי יקיים התייעצות עם הצוות המשפטי של הכנסת על מנת לוודא שההליך תנעשה באופן תקין העומד בדרישות החוק, ואם אכן כך, יועברו החתימות כנדרש לוועדת הכנסת לתחילת הדיון בנושא.

בשורות רעות לחבר הכנסת הערבי מגיעות גם ממפלגת ‘המחנה הציוני’ הדורשת מהרשימה המשותפת ללחוץ על ח”כ באסל גטאס להתפטר מהכנסת, אם לא יעשה זאת – בכוונתה להעניק לחבריה חופש הצבעה כאשר חוק ההדחה יובא להצבעה.

הודעה זו של המחנה הציוני סוללת את הדרך לתמיכת 90 ח”כים בהצעת החוק בעת שזו תובא לאישור מליאת הכנסת. חבר הכנסת יואל חסון מ’המחנה הציוני’ כבר הודיע כי יתמוך בהדחת גטאס.

בתוך כך, יחידה ארצית של משטרת ישראל חקרה היום באזהרה את חבר הכנסת באסל גטאס גם בחשד לביצוע עבירות זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב והלבנת הון.

מהמשטרה נמסר כי החקירה באה בעקבות “החשד למרמה, בעיקר כלפי מבקר המדינה, בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגת בל”ד ומימנו את פעילותה”.

עוד צוין כי חקירתו של גאטס בוצעה באישור היועץ המשפטי לממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות