לפיד: “חקירות נתניהו השתלטו על סדר היום. זה צריך להיגמר מהר”

יו"ר יש עתיד קבע בפתח ישיבת סיעתו בכנסת: "הדבר הכי מסוכן למדינה, לחוזה החברתי שיש בינינו, הוא כשאנשים מתחילים להגיד לעצמם, 'ככה זה' – ככה זה, כולם מושחתים, כולם אינטרסנטים, כולם סוגרים דילים אפלים בחדרים אחוריים"
נחמן גור
י"ח טבת התשע"ז / 16.01.2017 15:02

ח”כ  יאיר לפיד, התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לחקירות של ראש הממשלה במשטרה.

לפיד פתח: “חקירות ראש הממשלה השתלטו על סדר היום הלאומי. כל מה שחשוב באמת, נדחק הצידה. ועידת פריז, הטיפול בתושבי עמונה, משלוחי הנשק של החיזבאללה, הרפואה הציבורית, הכל הופך למשני. זה לא תקין. זה לא סביר”.

לפיד הוסיף: “לראש הממשלה עומדת חזקת החפות כמו לכל אזרח ישראלי. כל עוד לא הוכחה אשמתו, הוא זכאי. אנחנו צריכים לזכור את זה ולכבד את זה. אני מבין גם שזה לוקח זמן. צריך לתת למשטרה למצות את החקירה, וליועץ המשפטי ולפרקליט המדינה לבחון את חומרי החקירה.

“יחד עם זאת, זה לא יכול לקחת יותר מדי זמן”, הדגיש לפיד. “יש פה מדינה לנהל. יש לנו בעיות אמתיות, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה שמבלה יותר זמן עם עורכי דינו ובחדרי החקירות, מאשר בדיוני קבינט ובדיונים על הכלכלה. היועץ המשפטי צריך לקחת גם את זה בחשבון”.

לפיד קבע: “זה צריך להיגמר מהר ככל האפשר. לא רק בגלל המישור הפלילי, אלא גם בגלל המישור הציבורי והמוסרי. החיים הציבוריים שלנו לא יכולים לכלול הקלטות נסתרות ותקשורת העומדת למכירה. תקשורת חופשית, גם אם היא מרגיזה, גם אם היא מקוממת, היא הבסיס לדמוקרטיה”.

לדבריו, “הדבר הכי מסוכן למדינה, לחוזה החברתי שיש בינינו, הוא כשאנשים מתחילים להגיד לעצמם, ‘ככה זה’ – ככה זה, כולם מושחתים, כולם אינטרסנטים, כולם סוגרים דילים אפלים בחדרים אחוריים. זה לא המצב. לא כולם כאלה. אנחנו לא כאלה. יש גם בפוליטיקה וגם בתקשורת אנשים ערכיים, אכפתיים, לא מושחתים. אלה האנשים שצריכים להוביל את מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות