סיגרים ושמפניה: למשטרה אין ראיות למתנות בסכומים שנטענו

בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת: חוקרי המשטרה מצליחים לבסס חשד למתנות שקיבל נתניהו מארנון מילצ'ן בהיקף כספי של כ-17 אלף ש"ח לשנה בלבד - וגם סכומים אלה טעונים עדיין תמיכה בראיות • החשבוניות שנמצאו אצל מילצ'ן מעידות בעיקר על רכישות של אירוח עשרות אישים בביתו
חיים טוויל
י"ז טבת התשע"ז / 15.01.2017 12:10

חוקרי המשטרה החוקרים את פרשת המתנות שקיבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מאיל ההון ארנון מילצ’ן, לא מצאו עד כה ראיות המבססות קבלת מתנות מצד בני הזוג, בכמויות הגדולות ובסכומים שנטענו. כך מפרסם הבוקר (ראשון) העיתונאי יואב יצחק ב-News1.

על-פי המידע הראשוני שהגיע לידי חוקרי המשטרה – בגינו נאלץ היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להורות על פתיחת חקירה פלילית בפרשת הסיגרים ומשקאות, ניתנו לבני הזוג ממילצ’ן במשך כשבע-שמונה שנים מתנות בהיקף מצרפי של כ-600-400 אלף ש”ח.

אלא שכבר עתה ברור, כי לא נמצאו ראיות למתנות בסכומי כסף אלה.

בכלי התקשורת פורסם כי בביתו ובמשרדו של מילצ’ן נתפסו חשבוניות המעידות על רכישות של יינות בהיקף גדול יחסית. אחת החשבוניות תיעדה רכישת משקאות בהיקף של 57 אלף ש”ח. אלא שאין מדובר בהכרח באספקת כמויות אלה דווקא לבני הזוג נתניהו, אלא בצריכה שוטפת בחוילתו של מילצ’ן, אשר מתוקף עיסוקו כבמאי ידוע אירח עשרות אנשים מדי חודש – בהם שמעון פרס, יאיר לפיד, יצחק הרצוג ואחרים.

לפי News1, בני הזוג אישרו בחקירתם קבלת מתנות לחגים ובפגישות שנערכו בין הצדדים ממי שהוגדר כחברם הטוב ביותר במשך שנים רבות.

מדובר בסיגרים בערך של כ-40 ש”ח לסיגר, וקבלת יין נתזים בערך של כ-80-70 ש”ח לבקבוק – ולא שמפניה יוקרתית יותר בשווי מאות שקלים לבקבוק.

גם אם תוכח צריכה כמעט שוטפת מצד בני הזוג נתניהו, הרי שמדובר בכמויות בהיקף של כ-5,000 ש”ח לשנה ליינות וסיגרים בהיקף של כ-12,000 ש”ח לשנה – שמקורה במתנות שנתקבלו ממילצ’ן; רכישות שבוצעו ישירות על-ידי משרד ראש הממשלה ואישית מכספי משפחת נתניהו; וכן מתנות שקיבלו בני הזוג נתניהו במסיבות ימי הולדת ובהזדמנויות אחרות.

לפי News1, המשטרה חקרה עד כה עשרות עדים בפרשת המתנות – בהם נהגים, שליחים, אנשי משק ופקידים במשרד ראש הממשלה ובמעון ראש הממשלה.

יואב יצחק מדווח כי בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי כבר גיבשו עמדה, לפיה אם לא ימצאו ראיות למתנות בהיקף כספי גדול, אזי ניתן יהא לקבל, גם אם בדוחק, את הסברי בני הזוג נתניהו לטיעון לפיו מדובר במתנות שאינן חייבות בדיווח ואין בהן משום טובת הנאה אסורה.

לאור זאת, בנסיבות אלה, דינה של חקירה זו להיגנז בלא כתבי אישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות