בנו הבכור של אלירז פרץ הי”ד חגג את הבר מצווה עם התפילין של אביו

בנו הבכור של רס"ן אלירז פרץ הי"ד, שנפל בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה בשנת 2010, חגג בר מצווה עם התפילין של אביו • הסבתא מרים פרץ, שמאז מותם של שני בניה הי"ד הפכה בעל כורחה לסמל של גבורה ועמידה איתנה: "היתה ערבוביה של רגשות - שמחה גדולה ועצבות גדולה"
אבי כץ
ט"ו טבת התשע"ז / 13.01.2017 10:35

שמחה בבית משפחת פרץ: אור-חדש אוריאל – בנו הבכור של חלל צה”ל רס”ן אלירז פרץ הי”ד, אשר קרוי על שם דודו, סגן אוריאל פרץ הי”ד, אף הוא חלל צה”ל – חגג אתמול (חמישי) את בר המצווה שלו בבית הכנסת על-שם דודו אוריאל ז”ל בגבעת זאב.

בטקס המרגש של הנחת התפילין השתתפו בני משפחתו וחברים רבים, לצד סבתו מרים פרץ ואמו שלומית פרץ.

התפילין אותם הניח אור-חדש בטקס היו התפילין של אביו, ומי שעזר לו להניח אותם היה אליסף פרץ, האח הצעיר של אלירז ואוריאל הי”ד.

כמו כן, משפחת פרץ הכינה לאור-חדש מתנה מיוחדת – תיק צבאי של אלירז ובתוכו מספר מזכרות: כומתה של גולני, ציצית, ספר תנ”ך, דגל ישראל, סידור וגם המכתב שאלירז כתב לשלומית כשבנם נולד.

לצד זאת, בני משפחה עברו בכל רחבי הארץ והסריטו אנשים רבים, שפגשו את אלירז בחייהם, מספרים אודותיו. הסרט הוקרן במהלך האירוע.

“זה תיק חיים”, אמרה מרים פרץ, סבתו של אור-חדש, “כל פעם שתלך בדרך ויהיה קשה ומורכב ותתגעגע לאבא – תפתח את התיק, תוציא משם משהו – סיפור אחד על אבא שיתן לך כוח”.

אביו של אור, אלירז, שירת כקצין וכסמג”ד בסיירת גולני וזאת למרות שאחיו הגדול סגן אוריאל פרץ הי”ד נפל במארב בדרום לבנון בשנת 1998, תוך מילוי תפקידו כמפקד מחלקת הסיור בגדוד 51 של חטיבת גולני.

אלירז עצמו נפל בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה בשנת 2010.

במותו הותיר אחריו אלירז את אשתו שלומית ואת ארבעת ילדיהם. את בנם הבכור, אור-חדש אוריאל, קראו אלירז ושולמית, כאמור, על שם דודו. אור הוא הנכד הבכור למרים פרץ. מאז מותם של שני בניה הפכה מרים, בעל כורחה, לסמל של גבורה ועמידה איתנה בשל האסון הכפול שפקד אותה.

בר מצווה לבנו של אלירז פרץ ז"ל

מרים ספרה לאחר הטקס: “הייתה היום ערבוביה של רגשות. מצד אחד – שמחה גדולה על כך שאור-חדש אוריאל הגיע לחגוג בר מצווה, ומצד שני – עצבות גדולה בגלל שאביו, אלירז, לא היה איתו.

“אבל לכל אדם שבא הבוקר הייתה רק מטרה אחת – לשמח את אור-חדש אוריאל. כשהילד פתח את ארון הקודש נזכרתי בבר מצווה של אלירז. ראינו ביום הזה שכל עם ישראל כולו בא לחגוג ולשמוח איתנו”.

מרק בלזברג, יו”ר ארגון ‘משפחה אחת’ (OneFamily), אשר מלווה את משפחת פרץ במשך שנים, אמר: ‎”זוהי זכות גדולה ללוות את משפחת פרץ היקרה, ולשמוח ולבכות ביחד איתם היום בבר מצווה של אור-חדש, בנם הבכור של אלירז ושלומית. סיפורה של משפחת פרץ ידוע לכל ישראלי. אור-חדש היה בן שש כשאבא שלו נפל והיום הוא מכיר את אבא שלו מתוך הזיכרונות של משפחתו, חבריו לחיים וחבריו לקרב. אני לא מכיר בעולם בן אדם, כמו האלירז שהכרתי היום דרך הסיפורים ששמעתי”.

בר מצווה לבנו של אלירז פרץ ז"ל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות