אלפי יהודי מוסקבה נטלו חלק במיזם תורני מהפכני חדש: “יום יהדות”

הצלחה ל'יום יהדות' במוסקבה, אלפי יהודים הגיעו למיזם חדש בשם 'יום קהילה' שנערך למשך שש שעות, עם הכנסת ספר תורה וחנוכת ארון קודש בבית הכנסת של ה'מתיבתא'
שלמה בן חיים
י"ג סיון התשע"ד / 11.06.2014 07:04

להצלחה מסחררת כזו לא ציפו במוסקבה. אלפי יהודים הגיעו ל”יום יהדות”, מיזם תורני חדש ומהפכני, תחת השם “יום קהילה” שנערך למשך שש שעות של קידוש שם שמים, בשילוב הכנסת ספר תורה וחנוכת ארון קודש חדש בבית הכנסת של ה”מתיבתא”, בו מתחנכים מאות תלמידים בוגרי רשת בתי הספר “אור אבנר” ברוסיה.

חמישים ביתני יהדות, הציגו בפני אלפי המשתתפים את “מוסקבה היהדות” על כל גווניה. החל מבתי כנסת, מוסדות חינוך, רווחה וחסד, כשרות ורבנות, ועד שיעורי תורה והנחת תפילין והופעלו על-ידי כמאה משלוחי חב”ד במוסקבה.

האירוע כולו נערך בשכונת מארינה רושצ’ה, בכיכר ה”משולש היהודי” השוכן בין המוזיאון היהודי – מרכז החסד שערי צדק – תלמוד תורה ‘חדר מנחם’ ובסמטאות שלידו, כאשר במה מרכזית הורכבה במרכז הכיכר, עליה הופיעו בשירים מרגשים מקהלת התלמוד תורה ועוד מוזיקאים ולהקהות יהודיות שונות.

באוהל מיוחד קידם את פני המשתתפים רבה הראשי של רוסיה הגר”ב לאזאר, המייסד ומי שעומד בראש המוסדות והארגונים היהודים הרבים במוסקבה. הבאים קיבלו כמזכרת ספר תהלים מהודר עם תרגום לרוסית.

אחד מרגעי השיא של היום היה בטקס השקת חמש מכוניות חדשות, לצי הרכבים של מרכז החסד היהודי שערי צדק, לחלוקת אוכל חם ומזין מדי יום, למאות קשישים וגלמודים יהודים המרותקים בבתיהם ומטופלים ע”י מרכז החסד.

“יום היהדות” הייחודי והראשון מסוגו, זכה לפרסום רב ע”י כלי התקשורת במוסקבה, שגם הם הופתעו מכמות הגדולה של המבקרים ומהתוכן הרוחני העשיר שהורכב בביצוע גשמי מרשים ויוצא דופן, שהשפיעו רבות על אלפי המבקרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות