המחסל: “המשאית העיפה. הוצאתי אקדח ויריתי. למה החיילים לא ירו?”

מדריך קבוצת החיילים שנפצע בפיגוע תיאר בגל"צ: "ראיתי את המשאית נכנסת ברוורס, ואז הבנתי שזו לא תאונה. רצתי מולו והתחלתי לירות את כל המחסנית שלי, הוא נסע אחורה ועוד עלה על הפצועים" • צה"ל יחקור: מדוע חיילים חמושים נמלטו
חיים טוויל
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 15:25

איתן רונד, מורה דרך, שהיה אמור להדריך קבוצת צוערים מבית הספר לקצינים בה”ד 1 הוא שחיסל את המחבל הדורס.

רונד סיפר כי המשאית דהרה לתוך קבוצת צעירים ואז נסעה גם ברוורס כדי להעצים את הפגיעה.

בשיחה עם יעל דן בגלי צה”ל הוא תיאר את רגעי האימה:”ראיתי משאית דוהרת במהירות מאוד גדולה לתוכנו. היא העיפה אותי ואחרי כמה גלגולים על הדשא חשבתי שמדובר בתאונה.

“קמתי כדי להבין מה קורה וראיתי את המשאית נכנסת לרוורס, ואז הבנתי שזו לא תאונה, בדקתי שהאקדח שלי עדיין עלי והתחלתי לירות”.

הוא הוסיף ותיאר: “רצתי מולו והתחלתי לירות את כל המחסנית שלי, הוא נסע אחורה ועוד עלה על הפצועים. ראיתי אותם בשקט, חלק פצועים וחלק מבוהלים. אלה לא מחזות סימפטיים. ישר התחלתי פעולות חילוץ, צרחתי ‘חובש’ והתחלתי לראות מי פצוע קשה יותר ומי קל יותר”.

לדבריו, לפרשת אזריה הייתה השפעה על האירוע: “הייתה התמהמהות בפתיחה בירי. אין לי ספק שזה גורם משמעותי, כי כל מה שאומרים להם בזמן האחרון זה להיזהר. יכול להיות שכמה דקות פחות של התמהמהות והמצב היה טוב יותר עכשיו”.

לחדשות 10 סיפר איתן כי גם אחרי שירה 12 כדורים במחבל – זה עדיין המשיך בשלו.

“אני מדריך, מורה דרך, הייתי אמור להדריך את חבורת הצעירים. לא הספקנו אפילו להגיד שלום ואז אירע מה שקרה.

“אני לא מבין למה 40 חיילים שהיו שם לא ירו. לא נעים להגיד, אבל היינו יכולים להיות עם פחות פצועים. לא היינו קרובים לכביש, האוטובוס עלה למדרכה. כוחות החילוץ הגיעו מאוד מהר, הייתי מופתע מכך”.

הוא הוסיף וסיפר: “לא ראיתי את הפנים של המחבל כי השמש הייתה מסנוורת. אחרי שהתחלתי לירות לכיוונו ירו לעברו כמה צעירים נוספים, הוא נשם, המשיך לדרוס, עלה על המדרכה ונכנס בערך 10 מטרים לתוך המדרכה.

“גם אחרי שיריתי בו 12 כדורים הוא עדיין לא היה מנוטרל. יריתי מאקדח 9 מ”מ”.

“דיברתי עם אחת הבנות שהיו במקום, הסתכלתי שמאלה ולפתע ראיתי משאית נכנסת בדהרה, קיבלתי אותו לתוך הפרצוף. התגלגלתי ונעמדתי על הרגליים, הייתי בטוח שזו תאונה ואז המשאית עברה לרוורס”, הוסיף א’.

“הנס הגדול הוא שהאקדח לא עף לי תוך כדי הדריסה. בהתחלה יריתי לכיוון הגלגלים אבל אז הבנתי שזה מיותר, אז רוקנתי את המחסנית על החלק הקדמי של המשאית. לא שמעתי שום דבר ממה שהנהג צעק”.

בתוך כך, בצה”ל יבצעו תחקיר מקיף מדוע חיילים רבים נמלטו מזירת הפיגוע הרצחני ולא חתרו לחיסול המחבל. באזור היו מאות חיילים מבה”ד 1 שעלו לירושלים לסיור במסגרת “תרבות יום א”.

מפקד בה”ד 1, אלוף משנה יניב אלאלוף, הגיע לזירת הפיגוע הרצחני ומבצע תחקיר על השתלשלות הפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות