החרדים נגד החוק לפתיחת חנויות בשבת שיעלה בממשלה: לא נסכים

ישיבת הממשלה תקיים דון אודות 'חוק העזר העירוני' בעיר תל-אביב, המתיר פתיחת 160 בתי עסק בתל אביב בשבת • ש"ס ויהדות התורה: "איננו מסכימים בשום אופן שהממשלה תאשר את חוק העזר, זו הפרה של הסטטוס קוו"
אליעזר היון
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 00:23

הבוקר (ראשון) יעלה לדיון בישיבת הממשלה סוגיית חוק העזר העירוני בעיר תל אביב, המאפשר פתיחה של עסקים בשבת בתל אביב ומסדיר את פתיחתם של כמות מוגבלת של מרכולים ופיצוציות ביום המנוחה.

חברי הסיעות החרדיות, ש”ס ויהדות התורה, גיבשו עמדה המסרבת לקבל את החוק: “איננו מסכימים בשום אופן שהממשלה תאשר את חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת. אישור כזה משמעותו הפרה חמורה של הסטטוס קוו”, לשון ההודעה.

לפי ההודעה, “תיתכן פגישה בין הח”כים החרדים לבין ראש הממשלה נתניהו לפני ישיבת הממשלה לצורך ליבון הנושא”.

כפי שדווח החרדים 10 מוקדם יותר השבוע, ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני שיגרו מכתב משותף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דרישה חד-משמעית שהממשלה כולה תקבל החלטה בישיבתה הקרובה לדחות את חוק העזר העירוני שחוקק בתל אביב – המתיר לפתוח חנויות בשבת קודש.

במכתב המשותף כתבו הנציגים החרדים, בין היתר: “אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר האמור ולפיכך, הננו דורשים כי  ממשלת ישראל תקבל בישיבתה האמורה, החלטה ברורה וחד משמעית בדבר אי אישורו של חוק העזר האמור ומניעת פגיעה במצב החוקי הנוהג במדינת ישראל – ‘סטטוס קוו’ – האוסר על פעילות מסחר בשבת. החלטה זו מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבותה של השבת ומניעת פגיעה בגדריה”.

הנציגים מציינים את חשיבות שמירת השבת כצווי התורה וכערך מקודש ליהדות עליו מסרו יהודים את נפשם וממונם לאורך הדורות, ומוסיפים גם את הנימוק הסוציאלי: “חוק העזר המוצע חותר תחת עקרון זה, פוגע בזכויותיהם של העובדים הנדרשים לעבוד ביום המנוחה השבועי, יוצר אפליה ומביא לתחרות בלתי הוגנת כלפי סוחרים המבקשים וחפצים לשמור על יום מנוחתם השבועי”.

בסיעות החרדיות מציינים כי נעשתה פניה לשר החינוך נפתלי בנט שיחתום אף הוא על המכתב – אך יו”ר הבית היהודי סרב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד ויישר כוח תמשיך
    07/01/2017 22:27
    לילי
  1. לשמור את השבת ויום מנוחה