לאן נעלמו פתקי ‘מעשים טובים’? • מאחורי הקלעים של חגיגת ‘הארנה’

איך שינוי בתכניית הפסטיבל לחנוכה הוביל לאירוע משותף של רדיו 'קול חי' עם עיריית ירושלים באיצטדיון 'הארנה' - ולמה הציבור צריך לשלם על זה • איזו דרמה התחוללה בלשכתו של ניר ברקת שעות ספורות לפני המופע • ומה יהיה עכשיו עם מימון האירוע בחנוכה, אחרי שתוגש עתירה נגד?
אריה ריבקינד
ח' טבת התשע"ז / 06.01.2017 13:31

מה קרה מאחורי הקלעים של אירוע ה’חידון הלכתי’ ו’קומזיץ חנוכה’ לבני הישיבות באצטדיון ארנה בירושלים?

לפי דיווח של העיתונאי משה הלר ב’ידיעות ירושלים’, הפסטיבל בהפקת חברת אריאל אושר לפני יותר משבועיים בוועדה למסירת עבודות הפטורות ממכרז בעירייה. אלא שבפועל הוא התקיים בצורה שונה מאוד מכפי שתוכנן.

בתכנייה, למשל, הוגדרה מטרת הפסטיבל בהחדרת ערכי חנוכה ונכתב: “המיזם יפעיל חנוכיית ענק שתורכב מאוסף פתקי מעשים טובים של ילדי השכונות ותידלק בטקס הדלקה מיוחד”. בפועל, כך לפי הדיווח, כלל לא פורסם קמפיין לאיסוף פתקי ‘מעשים טובים’, הפתקים לא נאספו מילדי העיר ולא התקיים טקס הדלקת נרות מרכזי לילדי השכונות.

“השינוי הבולט ביותר נגע לאירוע הדלקת נרות חנוכה לתלמידי ישיבות”, כותב הלר. “בחברת אריאל הציעו לערוך אירוע למאות תלמידי ישיבה באולמי ‘שערי העיר’, בהשתתפות הזמר ישי ריבו ומוטי שטיינמיץ. האירוע נועד להתקיים סביב שולחנות ערוכים ובהשתתפות ראש העירייה ניר ברקת וסגנו צביקה כהן מש”ס.

“בפועל קונספט האירוע השתנה מהיסוד. במקום הופעה קטנה הועבר האירוע להיכל הארנה ואוחד עם חגיגות ’20 שנה לרדיו קול חי’ החרדי. מצד אחד ההופעה קיבלה שדרוג משמעותי: לזמרים ריבו ושטיינימץ נוספו שלושה זמרים מובילים, ובניגוד למה שהובטח בתוכנייה, מי שביקש להיכנס לאירוע נדרש לשלם 30 שקל.

“אם לא די בכך, הכותרת הראשית של האירוע הייתה ‘חגיגות 20 שנה לרדיו קול חי’ והכתרת חתן הלכה לשנת תשע”ז’, וכך הכריזו שלטי הענק שנתלו באצטדיון. זה גם מה שסברו שר הפנים אריה דרעי וראש העירייה שנאמו באירוע ובירכו את תחנת הרדיו לרגל 20 שנות פעילותה”.

ב’ידיעות ירושלים’ מדווח, כי השינוי המדובר הגיע ברגע האחרון, וחולל דרמה קטנה בלשכת ברקת. ביום חמישי, שעות ספורות לפני הופעת הענק בארנה ביקש צביקה כהן ממנכ”ל העירייה אמנון מרחב לחתום על שינויים בתכניית חנוכה, למימון ההפקה בשיתוף רדיו ‘קול חי’.

לפי הדיווח ב’ידיעות ירושלים’, מנכ”ל העירייה אמנון מרחב וגזבר העירייה אלי זיטוק סירבו בתחילה לחתום על הבקשה, אך היא אושרה לבסוף בהחלטת הוועדה לפעולות משותפות, בדיון שנערך שעות ספורות לפני תחילת האירוע.

ומה יהיה עכשיו עם מימון הפסטיבל?

על פי אישור הוועדה העירונית, התשלום לאירועים יועבר אחרי חנוכה, על פי דוחות ביצוע.

אלא שיו”ר עמותת צחו”ר, עו”ד יוסי חביליו, מיהר להודיע השבוע שבכוונתו לעתור נגד המימון שנתנה העירייה לאירוע.

העירייה מסרה ל’ידיעות ירושלים’: “תוכנית מאי חנוכה’ אושרה במסגרת נוהל פעולות משותפות של העירייה ורדיו קול חי. האירוע שהתקיים בהיכל הארנה יועד לציבור החרדי ואינו קשור לפסטיבל ‘מאירים את ירושלים’. התקציב העירוני לאירוע הגיע מהמחלקה למורשת מן המזרח – תקציב שמיועד לכלל תושבי השכונות. מחיר הכרטיסים לאירוע היו באחריות היזם והעירייה לא התערבה בשיקוליו. התוכניות והתכנים בתוכנית הוגשו לעירייה והועברו כמקובל לאישורם של הגורמים המקצועיים”.

מפיק האירוע, דוד עזריאלי: “אנחנו מתנהלים על פי כל כללי מנהל התקין ועומדים בכל הקריטריונים. אין לי שום עניין להתייחס לרכילויות. נמשיך לשרת את לקוחותינו בדרך הזאת עוד שנים רבות ואנחל הצלחה גם למתחרים”.

תגובת רדיו קול חי לא התקבלה ב’ידיעות ירושלים’, עד למועד פרסום הידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות