בנט: אלאור אזריה צריך לקבל חנינה מיידית; שלי יחימוביץ: לשקול חנינה

חברת הכנסת מהמחנה הציוני טוענת כי המעשה של אזריה הוא חמור אולם יש לחון אותו "כפי שקיבלו אנשי השב"כ בפרשת קו 300" • בנט: "היום חייל שהרג מחבל בן-מוות שניסה לשחוט חייל, הושם באזיקים והורשע כאחרון העבריינים. חנינה מיידית, שלא יישב יום אחד בכלא"
אריה ריבקינד
ו' טבת התשע"ז / 04.01.2017 12:49

י.ושב ראש הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס להרשעת החייל אלאור אזריה בבית הדין הצבאי בתל אביב.

“חנינה מיידית לאלאור אזריה. עכשיו. היום חייל שהרג מחבל בן-מוות שניסה לשחוט חייל, הושם באזיקים והורשע כאחרון העבריינים.

“צריך לומר את האמת: התהליך זוהם מתחילתו. האמירות החמורות של הדרג המדיני עוד בטרם פתיחת חקירת מצ״ח, היעדרות החייל עצמו (!) מן התחקיר המבצעי ועוד, גרמו לאלאור נזק בלתי הפיך.

“אני פונה היום לחיילי צה”ל: אתם הגיבורים שלנו; העם מאחוריכם. המשיכו לשמור על אזרחי ישראל ועל עצמכם, בלי מורא ובלי חשש. המשיכו להאמין בצהל ובעומד בראשו ללא פקפוק. עם ישראל ישאר מאוחד גם אחרי החלטה זו, כי אתם ראויים לאחדות זו”.

בנט הוסיף: “אני מצפה משר הביטחון שיהיה נאמן לאינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מיידית לאלאור אזריה.

לעומתו, חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ מהמחנה הציוני אמרה כי הרשעתו של אלאור אזריה מוצדקת.

“מי שמשתלחים כעת בבית המשפט פוגעים בליבת הממלכתיות הישראלית. מעשהו של אזריה היה חמור ביותר, וצמרת הפיקוד של צה”ל נהגה כראוי כאשר חידדה באופן צלול את הנורמות הערכיות והצה”ליות. ואולם בתום הליכי המשפט יהיה נכון לשקול חנינה לאזריה, כפי שקיבלו אנשי השב”כ בפרשת קו 300.

“כתפיו צרות מכדי לשאת עליהן את כל השסע המעמיק בחברה הישראלית. בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, ויש לעשות מאמצים כבירים למתנה, בוודאי כשהדבר משפיע ישירות על חוסנו של צה”ל”, דברי יחימוביץ’.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ אמר כי הכרעת הדין “כואבת ומאכזבת, למרות היותה צפויה למן הרגע הראשון, הן במישור הערכי-מהותי והן במישור הפרוצדוראלי. במישור הערכי, חייל שהורג מחבל שיוצא לרצוח יהודי לא יכול להיות מורשע בהריגה. נקודה”, הדגיש.

סמוטריץ’ הוסיף: “בצה”ל אין הפרדת רשויות, וכשהרמטכ”ל ושר הביטחון מרשיעים את החייל ביום הראשון ומגייסים את המערכת כולה לכל אורך המשפט כדי להרשיע אין שום סיכוי בעולם שבית הדין יפסוק אחרת אחרת. התנהלות זו פגעה באזריה, פגעה במערכת המשפט ופוגעת בכולנו”.

יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי אלאור עזריה לא יכול לשבת בכלא ויש לחון אותו. “המקרה של אלאור נעשה במסגרת אירוע מבצעי והתחקיר היה צריך להישאר בתוך שורות הצבא כמקובל.

“נכון, ההחלטה שלו לבצע את הירי לא היתה נכונה אולם הוא היה בזירת פיגוע וחש בסכנה והצבא היה אמור לגבות אותו ולפעול כפי שנוהג במקרים דומים ולחקור גם תפקודם של המפקדים – בתוך הצבא. לצערי כל ההליך המשפטי זוהם בהתערבות של גורמים מבחוץ וההחלטה נראית בהתאם”.

שר המדע אופיר אקוניס מהליכוד: “יש לחון את אלאור עזריה במהירות האפשרית. כעת, אחרי פסק הדין, אני קורא לנשיא המדינה לתת לו חנינה, ולהביא לקיצה את הפרשה ולא לכלוא את החייל של כולנו”.

גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ קרא לפעול בהקדם למתן חנינה. “בית הדין אמר את דברו וכעת מוטלת על ממשלת ישראל וצה״ל החובה ליטול אחריות ולחון את החייל, אותו שלחנו לקו החזית להגן על אזרחי ישראל מול מתקפת הטרור הפלשתיני”.

יו״ר יחד אלי ישי: “הלם. עצב. בושה. זעזוע ובעיקר אכזבה. מסר נוראי לחיילנו העומדים על המשמר. לא אנוח ולא אשקוט. מדינת ישראל ידעה היטב כיצד לפעול במקרים כגון אלו. די להיזכר בפרשת קו 300. אנו דורשים חנינה. עם ישראל מאחוריך, אלאור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות