חקירת הטרגדיה: ביהמ”ש אישר נתיחה חלקית של שתיים מהבנות

המשטרה העבירה את גופותיהן של הילדות למכון לרפואה משפטית וביקשה לבצע נתיחה שתקבע כיצד מצאו את מותן • האב התנגד ולאחר מו"מ הוחלט: נתיחה חלקית של שתיים מהבנות • ממצאים מעלים: האם חנקה את בנותיה הגדולות בחבל בטרם הציתה האש • הקטנות נספו מהשריפה
חיים טוויל
ד' טבת התשע"ז / 02.01.2017 09:03

בית המשפט אישר הבוקר (שני) את בקשת המשטרה לביצוע בדיקה חלקית בגופותיהן של האם בת 36 וארבע בנותיה אשר ניספו אתמול בשריפה בירושלים.

אבי המשפחה סירב לנתיחה, ועל כן תתבצע בדיקה חלקית בלבד.

מהמשטרה נמסר, כי ישנו חשד כי על שתיים מהגופות של הילדות מופיעים סימני חניקה, אך רק הבדיקה תקבע זאת.

צוות החקירה המשטרתי מעריך כי שתי הבנות הגדולות נרצחו עוד טרם הציתה האם את הדליקה. ההערכה היא כי האם חנקה את בנותיה, ככל הנראה באמצעות חבל, ורק לאחר מכן הציתה אותן. על פי ממצאי החקירה עד כה עולה, כי שתי הבנות הקטנות נספו כתוצאה מהשריפה.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, התייחס הבוקר (שני), בראיון שהעניק לגלי צה”ל, לחקירת הטרגדיה הקשה בירושלים.

“אף אחד לא יכול להיות מורגל למחזות כאלו. אנחנו נפגשים במחזות קשים, אבל זה משהו שונה לגמרי. כאחד שהיה בזירה וראה את הדמויות, את הגופות, זה מחזה מאוד קשה גם לאנשי מקצוע וגם לחזקים בינינו”.

ניצב הלוי ציין, כי מהחקירה עד עתה עולה שחלק מהבנות לא היו בחיים כבר לפני השריפה.

“זו היתה שריפה בחדר קטן ללא חמצן, בערה מתמשכת למשך שעות, חום נוראי וחנק. מהממצאים הראשונים של החקירה עולה שחלק מהבנות לא היו במצב של חיים עוד לפני הדלקת האש”.

המשטרה העבירה את גופותיהן של הילדות למכון לרפואה משפטית באבו כביר, לצורך ביצוע נתיחה שתקבע כיצד מצאו את מותן. המשטרה ניסתה לקבל את הסכמת האב לנתיחה, אולם סורבה.

הניצב הוסיף: “אנחנו כמובן מבקשים נתיחה, אין הסכמה ולכן נפנה לבית המשפט על מנת להבין טוב יותר מה אירע שם. בית המשפט יצטרך לקבוע האם לנתח. זו החלטה קשה. אנחנו נמשיך את החקירה עם אנשי המקצוע של כיבוי האש שיודעים לנתח זירות כאלו”.

האם ניתן היה למנוע אירוע שכזה?

ניצב הלוי: “כמו כל הורה, הרבה שואלים את השאלה הזו איך זה יכול לקרות, אין לנו תשובה. אנחנו יודעים שהאמא מטופלת בשירותי הבריאות והיו עדויות בזירה לתרופות שהיא לקחה. יש כאן הרבה שאלות שחייבים למרות התוצאה הטראגית לבחון לפרטי פרטים, האם יש משהו שאפשר היה לעשות”.

המשפחה עלתה מצרפת לישראל לפני 13 שנה.

הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל, שנרצחה עם בעלה וילדיה הי”ד בפיגוע הנורא באיתמר, הוא רב הקהילה של המשפחה, והוא זה שליווה את האב בשעותיו הקשות.

אבי המשפחה עובד כאופטומטריסט ואשתו עבדה כמאמנת עסקית. הבת הבכורה בת ה-11 למדה בכיתה ה’ , הבת השנייה בת ה-9 למדה בכיתה ד’. השלישית בת 4, בגן חובה והתינוקת רק בת 11 חודשים בלבד.

• הידיעה עודכנה בשעה 11:54

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות