כחלון חוגג את כיבוי מכונות המזל של הפיס: “זה היה פיקוח נפש”

מכה למפעל הפיס: בעקבות איסור שהוציא האוצר, מכונות המזל ומשחק הקינו הפסיקו לפעול אמש בחצות - ונאסר כל שימוש במשחק מזל אלקטרוני • המחלוקת: מי יישא באבדן הכנסות צפויות בכ-800 מליון שקל בשנה • כחלון: יציל אלפי משפחות שאפילו לא ידעו לאיזה מעגל הן היו עלולות להיכנס
נחמן גור
ג' טבת התשע"ז / 01.01.2017 15:00

מפעל הפיס הודיע הבוקר (ראשון) כי בעקבות איסור שהוציא משרד האוצר, מכונות המזל ומשחק הקינו (KENO) הפסיקו לפעול במוצאי שבת בחצות.

הפסקת פעילות שני המשחקים, הנחשבים לממכרים במיוחד, היתה בתנאי של משרד האוצר לחידוש היתר הפעילות של מפעל הפיס – לאחר שהלילה אמור היה לפוג תוקף היתר הקודם.

מדובר ב-500 מכונות מזל ב-150 נקודות מכירה ובהגרלות ה-KENO.

לפי אתר דה מרקר, המחלוקת העיקרית בין משרד האוצר לבעלי הפיס – השלטון המקומי – היא מי ישא בעלות אבדן ההכנסות הצפויות בכ-800 מליון שקל בשנה, כתוצאה מהפסקת המשחקים הממכרים.

על פי גורמים במשרד האוצר, לא מדובר בהפסד הכנסות של 800 מליון שקל, כפי שטוענים בשלטון המקומי ובפיס, אלא בסכום נמוך בהרבה, כיוון שהפיס יוכל לקבל היתר להגרלות נוספות.

בשלטון המקומי מנסים להגיע להסכם לפיו רק משרד האוצר ישא בהפסד.

שר האוצר משה כחלון התייחס בצהרים להסרת מכונות המזל של הפיס ואמר: “לפני כחצי שנה הודענו שלא יהיו יותר מכונות מזל במדינת ישראל ואני מאוד שמח שמהיום אין יותר הימורים במכונות מזל בישראל”.

לדבריו, “כואב הלב על משפחות שאיבדו את רכושם, כספם ואת התא המשפחתי שלהם בגלל הימורים מזוהמים. ההחלטה להסיר את מכונות המזל תציל אלפי משפחות שאפילו לא ידעו לאיזה מעגל הן היו עלולות להיכנס. ההחלטה הזאת היא בגדר פיקוח נפש והצלת משפחות. ההחלטה הזאת היא החלטה מוסרית, נכונה וצודקת. הימורים הם דבר רע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות