סקר ערוץ 10: יאיר לפיד-27 מנדטים, הליכוד-23, ובוז’י הרצוג מתרסק ל-8

מסקר שנערך בקרב כלל האוכלוסייה עולה: המפלגה של לפיד הופכת למפלגה הגדולה עם 27 מנדטים, הליכוד רק 23 • ומי מתאים לתפקיד ראש הממשלה? נתניהו ראשון, הרחק מאחוריו - לפיד • למרות המספרים המחמיאים ללפיד, מפת הגושים אינה משתנת וגוש הימין עדיין ממשיך להוביל • הרצוג: "מציע לכולם להירגע, ליאיר לפיד אין דעה"
נחמן גור
ב' טבת התשע"ז / 31.12.2016 18:35

לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, מפלגת ‘יש עתיד’ הייתה הופכת למפלגה הגדולה בישראל – כך עולה מסקר שפורסם אמש בערוץ 10.

על פי הסקר, שנערך ביום חמישי בקרב כלל האוכלוסיה בישראל על ידי ד”ר אריאל איילון ומכון ‘סטאט-נט’, בראשות ד”ר יוסף מקלאדה ובפיקוחו של פרופ’ קמיל פוקס, ‘יש עתיד’ מזנקת מ-11 מנדטים שיש לה כיום –  ל- 27 מנדטים.

מנגד, מפלגת ‘הליכוד’ יורדת ל-23 מנדטים, והופכת למפלגה השנייה בכנסת.

לפי הסקר, מפלגת ‘הבית היהודי’, בראשותו של נפתלי בנט, עולה ל-12 מנדטים והופכת למפלגה השלישית בגודלה, יחד עם ‘הרשימה המשותפת’ שיורדת במנדט וזוכה גם היא ל-12 מנדטים.

מפלגת ‘ישראל ביתנו’ של שר הבטחון  ליברמן מגדילה את כוחה לעשרה מנדטים.

סיעת ‘המחנה הציוני’ מתרסקת וסופגת ירידה של 16 מנדטים – ותקבל, לפי הסקר, שמונה מנדטים בלבד.

גם ש”ס זוכה לשמונה מנדטים. ‘כולנו’ של משה כחלון יורדת לשבעה מנדטים. יהדות התורה עולה משישה לשבעה מנדטים, ו’מרצ’ עולה במנדט – לשישה.

31% מהציבור אמר בסקר כי עדיין לא החליטו למי יצביעו בבחירות הבאות.

בסקר שאלו גם מי מבין המנהיגים הבאים הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה:

באשר לשאלת התאמה לראשות הממשלה – נתניהו עדיין מוביל עם 27%, אחריו יאיר לפיד עם 15%, לאחר מכן משה (בוגי) יעלון עם 9%, נפתלי בנט עם 7%, הרצוג זכה ל-5% בלבד וברק עם 4%.

יש לציין כי למרות המספרים המחמיאים ללפיד, מפת הגושים אינה משתנית וגוש הימין עדיין ממשיך להוביל.

יו”ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס באירוע ‘שבתרבות’ בחיפה לצניחת מפלגתו בסקרים והתייחס בעיקר לזינוק הגדול במנדטים לו זוכה על פי הסקרים מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד.

“אי אפשר לחשוב שהכל סקרים, אני מציע לכולם להירגע”, אמר הרצוג, “ליאיר לפיד אין תשובות, אין דעה. אני חושב שבסוף אני מתמודד מול שני נתניהו – לפיד הוא איש ימין מובהק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות