מד”א: לא שילמו לנו, נצמצם פעילות ביו”ש • ‘איחוד’: אנחנו נציל

לאחר שלא הועבר מלוא התקציב לפעילות מד"א ביו"ש, הודיע המנכ"ל: "החל מיום שישי תצומצם הפעילות ביו"ש ובגבול הצפון" • מנכ"ל איחוד הצלה: "פעולה מסוג זה עלולה לפגוע בחיי אדם. כמי שעסוקים בהצלת חיים לא נוכל לעמוד מנגד. נתגבר פעילות. ממליצים לתושבים לפנות למוקד שלנו"
חיים טוויל
כ"ט כסלו התשע"ז / 29.12.2016 19:58

בעקבות הודעת ארגון מד”א כי החל ממחר (שישי) תצומצם פעילות הארגון ביהודה ושומרון ובגבול הצפון, הנחתה הנהלת איחוד הצלה את מתנדביה לתגבר את פעילותם באזורים אלו, כדי למנוע פגיעה בחיי אדם.

כמו כן ממליצים באיחוד הצלה לתושבי יו”ש והצפון לפנות במקרה חירום למוקד איחוד הצלה במספר הטלפון 1221.

מנכ”ל איחוד הצלה משה טייטלבוים: “הבנו מהודעה לתקשורת כי לאחר שלא הועבר מלוא התקציב לפעילות מד”א ביהודה ושומרון על ידי תנועת ההתיישבות ‘אמנה’ – מד”א יצמצם את הפעילות ביהודה ושומרון ובגבול הצפון.

“להבנתנו פעולה מסוג זה עלולה לפגוע בחיי אדם. כארגון התנדבותי העוסק בהצלת חיים אין אנו יכולים לעמוד מנגד, ולכן החלטנו לתגבר את הפעילות באזורים אלו. הנחנו את המתנדבים להיות קשובים לקריאות חירום ועוד הלילה נעביר ציוד למתנדבים ביו”ש ובצפון”.

נשיא איחוד הצלה אלי ביר הוסיף: “בימים הקרובים נבחן את האפשרות לשנע את האמבולנסים שלנו לאזורים אלו ואף לרכוש רבים נוספים לצורך מתן מענה הולם. אנו קוראים לתושבים להתקשר במקרה חירום רפואי למוקד איחוד הצלה. מספר הטלפון של איחוד הצלה הוא 1221. מתנדבינו פועלים ללא תמורה וכל שירותי איחוד הצלה למען הציבור הם בחינם”.

מוקדם יותר הודיע ארגון מד”א, כי לאחר שלא הועבר מלוא התקציב לפעילות מגן דוד אדום ביהודה ושומרון בשנת 2016: “החל מיום שישי 30.12.206 תצומצם הפעילות ביהודה ושומרון ובגבול הצפון”.

במכתב שנשלח אתמול ליו”ר תנועת ‘אמנה’ ולפרנסי המדינה, בהם שרים וראשי רשויות, כותב מנכ”ל מד”א: “לאחר שנה שלמה בה מסרת לי ולגורמי מד”א כי התקציב לפעילות מד”א בשטחי יהודה ושומרון תוסדר כנדרש, שוב אנו עומדים בפני שוקת שבורה…

“נכון למועד זה לא מסתמן פתרון שיסדיר את הפעילות שבוצעה בשנת 2016 בהתבסס על דבריך. בשל אי הסדרת הנושא, וככל שלא יועברו למד”א הכספים שהוצאו על שכר, דלק, ביטוח ואחזקה – צפויה האגודה להיכנס לגירעון אשר תהיה לו השפעה על הפעילות בכלל המדינה”.

 

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “מד”א הינה אגודה ארצית ואנו מחויבים בחוק להתאים את פעילותנו לתקציב שהממשלה אישרה ולפעילות תקציבית תקינה. במשך השנה האחרונה שמענו הבטחות רבות להסדרת התקציב, אולם כעת ברור שההבטחות הופרו, ולמעשה במקום 7.5 מיליון מיליון שהובטחו מראש קיבלנו רק 5 מיליון מיליון.

“אין לנו את האפשרות לסבול את גרירת הרגליים ולהביא את האגודה לכדי סיכון תקציבי, ועל כן הנחיתי את סמנכ”ל מבצעים במד”א לפעול מידית להעברת האחריות להפעלת חלק מהשירותים ביהודה ושומרון ובגבול הצפון – חזרה ליישובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות