חזן: חבורת ח”כים פישרים, בוגדים. זהבה גלאון: “תולעת, אפס שכל…”

אושר בטרומית: דגל המדינה יוצב בכל אירוע ציבורי בו משתתף נציג המדינה • סגן השר משולם נהרי: לא תוטלנה סנקציות בגין אי הנפה • חזן: "הבוגד גטאס כבר בדרך לכלא וגם הבוגדים האחרים יגיעו"
אריה ריבקינד
כ"ח כסלו התשע"ז / 28.12.2016 14:15

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח”כ אורן חזן, המחייבת את הצבת דגל המדינה בכל אירוע פומבי שבו אמור להשתתף נציג רשמי של המדינה – שר או חבר כנסת.

על פי ההצעה, הדגל יוצב על הבמה שעליה יינשא הנאום, במקום בולט לעין ולאורך כל זמן הנאום. אם נציג רשמי ישתתף באירוע שלא הוצב בו דגל הוא לא יוכל לקחת חלק באירוע ציבורי במשך שישה חודשים מטעם אותו גוף שלא דאג להציב דגל. כמו כן נקבע קנס של 5,000 שקלים לעובר על הוראות החוק.

ח”כ חזן: “המציאות בה יושבת פה חבורת ח”כים פישרים המוכנים למכור נשמתם בשביל כותרת תסתיים. גם ח”כ טיבי, שהיה יועץ של ארכי מחבל ומחרחר ריב ומדון, יצטרך להניף את דגל המדינה כי נחייב אותו.

“בכינוס ישיבות הסיעה אני מתכוון לבוא אישית לרשימה הפלסטינית המשותפת לראות את הנפת הדגל. הגיע הזמן שנשתחרר מחבלי ושרשראות הפחד של מה יאמרו הגויים. הגיע הזמן שנכתיב להם, כי ככה תמיד עשינו. להניף את הדגל, לשאת אותו לא רק ציונה, אלא לכל מקום בארץ ישראל”.

חזן אוסיף: “המלחמה בשונאינו מבית שיושבים כאן ובשונאינו מחוץ לא תמה. הגיע הזמן לקדם חוקים שמגרשים מכאן מחבלים תומכי טרור. הסרנו חסינות ממחבל אחד והגיע הזמן להסיר גם מהשאר. הבוגד גטאס כבר בדרך לכלא וגם הבוגדים האחרים יגיעו”.

סגן שר הפנים משולם נהרי השיב להצעה: “ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך בהצעה בקריאה טרומית בתנאי שהמשך הליכי החקיקה ייעשה בהסכמת משרד הפנים ומשרד המשפטים – ועל פי המתווה הבא: חובת הנפת הדגל תוחל רק באירוע ציבורי שחל במשרד ראשי של משרדי הממשלה והרשויות והתאגידים שהוקמו בחוק, המנויים בסעיף 2א1 בחוק הדגל. בנוסף, לא תוטלנה סנקציות בגין אי הנפה וכן שהחוק יהיה טריטוריאלי ולא יחול על פעילותם של נציגי המדינה בחו”ל”.

ח”כ חיים ילין מיש עתיד: “כמה אפשר להפוך את אהבת המדינה והדגל לשנאה? כמה אפשר לומר על שלושת רבעי המדינה שהם בוגדים? במקום שאנשים נלחמים ונותנים את חייהם והוא קורא להם בוגדים. מי שמטיף על ציונות וארץ ישראל וקורא לכולנו בוגדים, צריך להיות מוצא מהמליאה מיד. על התדמית של ישראל צריך להילחם בחוץ ולא בתוכנו”.

חברת הכנסת זהבה גלאון ממרצ: “היינו עדים לפני כמה דקות לאחד משיאי ההתבהמות בכנסת. אנחנו רואים תולעת שעמדה על הדוכן ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה כי כשמכנים ח”כים בוגדים והכנסת אינה מזדעקת זה כרסום יסודות הדמוקרטיה. ראינו איך מילים הופכות לאצבע על ההדק ועומד כאן ח”כ זחוח על הדוכן  שמעז להאשים אנשים פטריוטים מסיעות האופוזיציה כבוגדים – ואני שואלת איפה החברים שלו ואיך אתם שותקים? מי ששותק הופך להיות שותף להם. אפס שכל”.

חזן צחק במהלך דבריה ולאחר מכן סינן לעברה: “אוי אוי אוי”.

ח”כ יוסף ג’בארין מהרשימה המשותפת מסר כי מפלגתו לא תציית לחוק ותעתור לבג”ץ נגדו. לדבריו, “דגל ישראל הוא סמל לאומי-יהודי-ציוני באופן בלעדי ואקסקלוסיבי, ומובן שהאזרחים הערבים אינם יכולים להזדהות איתו. כפיית הדגל על חברי הכנסת הערבים באירועים שלהם סותרת את חופש הביטוי וחופש המצפון וטמונה בה פגיעה קשה בפעילותם”.
44 ח”כים תמכו בהצעת החוק, 34 התנגדו ואחד נמנע.  הצעת החוק עברה לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תטפל בהצעת החוק.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות