נתניהו ביטל ביקור רה”מ האוקראיני • מקורבים: “הוא ידיד אבל אובמה לחץ על הנשיא”

אחרי שאתמול הורה להחזיר את שגרירי ישראל בניו זילנד וסנגל, ממשיך ראש הממשלה נתניהו בצעדי המחאה על התמיכה בהצעת ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות • הורה לבטל את ביקורו של ראש הממשלה היהודי של אוקראינה, שהיה אמור להגיע לישראל ביום שני - ולהדליק נר חנוכה בכותל המערבי ביום שלישי
יוני גרין
כ"ה כסלו התשע"ז / 24.12.2016 23:04

ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, החליט לבטל את ביקורו הרשמי בישראל של ראש ממשלת אוקראינה, וולדימיר גרויסמן.

ההחלטה התקבלה בעקבות הצבעתה של אוקראינה בעד ההחלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו”ם.

ראש הממשלה היהודי של אוקראינה שנבחר לתפקידו באפריל האחרון, היה אמור להגיע לישראל ביום שני אחר הצהרים.

גרויסמן היה אמור, לפי תכנית ביקורו, להדליק את מנורת החנוכה בכותל המערבי ביום שלישי.

גורמים המקורבים לשלטונות אוקראינה אמרו לכתב חרדים 10, כי “ראש הממשלה גרויסמן באמת ידיד גדול של ישראל  והוא ניסה ללחוץ – רק שאובמה לחץ על הנשיא פרשנקו לתמוך בהחלטה”.

לדבריהם, “נתניהו הורה על ביטול הביקור כבר בליל שבת, מיד לאחר שההחלטה באו”ם התקבלה”.

גרויסמן, אוקראינה

מוקדם יותר פירט ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצעדים שנקט בעקבות ההחלטה: “שתי מדינות שיש לנו יחסים דיפלומטיים איתן היו שותפות להגשת ההצעה נגדינו באו”ם, ולכן הוריתי אתמול להחזיר את השגרירים שלנו מסנגל וניו זילנד, להפסיק את הסיוע לסנגל, ועוד היד נטויה. לישראל יש הרבה מאוד מה לתת למדינות העולם. אלה שיעבדו נגדנו – יפסידו, כי יהיה מחיר כלכלי ומדיני לפעולות שלהן נגד ישראל”.

נתניהו הוסיף ופירט: “בנוסף הנחתי את משרד החוץ להשלים תוך חודש הערכה מחדש של כל ההתקשרויות שלנו עם האו”ם, כולל המימון הישראלי לאו”ם, ונוכחות של מוסדות או”ם בארץ.

“אבל אני לא מחכה”, הוסיף נתניהו. “כבר עכשיו הוריתי להפסיק מימון של כ-30 מיליון שקל לחמישה גופים של האו”ם שהם עוינים במיוחד נגד ישראל, והמשך יבוא. אנחנו במסע של שיפור מערכת היחסים שלנו מול מדינות העולם, ייקח עוד זמן, וגם את זה אמרתי, עד שהיחסים המשופרים שלנו עם מדינות בחמש יבשות ישתקפו גם בהחלטות שלהם באו”ם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות