“מתקפה מתוכננת”: 12הרוגים ו-50 פצועים בפיגוע דריסה בשוק בברלין

משאית דהרה לתוך שוק הומה אדם בברלין ופגעה באזרחים שחגגו במקום • המשטרה המקומית: מדובר בפיגוע טרור • עדת ראיה: "אני מתקשה להאמין שמדובר בתאונה. אין שום כביש מהיר במקום הזה"
נתן פרל
כ' כסלו התשע"ז / 19.12.2016 22:31

לפחות 12 בני אדם נהרגו הערב (שני) ועוד כ-50 נפצעו לאחר שמשאית נסעה אל תוך שוק הומה אדם בעיר ברלין – וההערכה היא שאירוע הדריסה היה פיגוע טרור.

גורם משטרתי צוטט בתקשורת המקומית אומר, כי ההערכות הראשוניות מצביעות על מתקפת טרור וכי הייתה זו “מתקפה מתוכננת”.

נהג המשאית הפוגעת, שעל פי הערכת המשטרה מקושר לארגון טרור כלשהו הצליח להימלט מזירת הפיגוע. משטרת ברלין ניהלה אחריו מצוד נרחב והצליחה, כך לפי דיווח, ללכוד אותו. אדם נוסף ששהה במשאית בזמן הפיגוע – נהרג במהלך המרדף.

אמה רשטון, עדת ראייה, סיפרה בהודעה שפרסמה בטוויטר: “משאית התנגשה עכשיו בשוק חג המולד בברלין. אין שום כביש באזור. אנשים נדרסו. אני בטוחה”.

היא הוסיפה בשיחה עם רשת CNN: “נהג המשאית לא האט כלל כשפרץ לתוך השוק. אני מתקשה להאמין שמדובר בתאונה. אין שום כביש מהיר במקום הזה”.

הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין סיפר: “לראשונה שמעתי על הפיגוע מכמה קרובי משפחה מודאגים שיקיריהם שהו באיזור המדובר.

“מיד עזבתי ופניתי למקום. נכון לעכשיו עוד טרם ברור האם ישנם ישראלים או יהודים בין הנפגעים. אני נמצא בקשר רציף עם משטרת ברלין בכדי להבין מי הנפגעים. במקביל אנו עושים מאמצים ליצור קשר עם כל אותם ישראלים או יהודים ששהו לפי הידיעות שמגיעות אלינו במקום באותו הזמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות