כחלון מחץ את יש עתיד: “במקום להגיד ‘נכשלנו’, גיבורים בלקשקש”

שר האוצר תקף במליאה את 'יש עתיד', לאחר שלפיד מתח ביקורת על הקיצוץ הרוחבי: "כשמעמידים אתכם אל מול עובדות אתם משקשקים" • "אחיי העבדים אמר לפיד? אז אח אחר טיפל בזה..." • "לא רוצה להגיד נכשלתם, אבל לא הלך לכם מי יודע מה. תטיילו קצת בעולם ואנחנו נמשיך לעבוד"
נחמן גור
י"ט כסלו התשע"ז / 19.12.2016 18:54

שר האוצר משה כחלון תקף היום (שני) בחריפות במליאת הכנסת את מפלגת ‘יש עתיד’  על מה שהגדיר ‘הכישלונות בתקופת כהונתו של יאיר לפיד כשר אוצר’ – לאחר שיאיר לפיד מתח ביקורת על הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה.

“ב-18 החודשים שחלפו אנחנו עושים פעולות לטובת המשק. הגדלנו את ההוצאה הציבורית לאזרח – למרות הקיצוצים. הגדלנו תקציבים למשרדים חברתיים – למרות הקיצוצים. הגדלנו את סל הבריאות במספרים שמעולם לא ראו כאן – למרות הקיצוצים. הוספנו שכר לחיילים – למרות הקיצוצים”, אמר כחלון.

הוא הוסיף: “הכרזנו מלחמה בתופעה של עובדי קבלן והתחלנו מהלך אמיץ של קליטת עובדי קבלן כעובדי מדינה. אחיי העבדים אמר לפיד? אז אח אחר טיפל בזה. כל זאת עשינו ללא ניגוח פוליטי, ללא התססה, ללא ריבים.

“אתם טענתם: ניסינו וביבי לא נתן לנו, האח בנט ברח לנו, אבל מה עשיתם בפועל? כלום”.

השר כחלון הקריא במשך דקות ארוכות את מצע יש עתיד אל מול הביצוע של מפלגת כולנו – ופנה אל נציגי הסיעה בכנסת: “אני רוצה מכם קצת הגינות. במקום לבוא ולהגיד בכנות ‘נכשלנו ואנחנו תומכים בך’, אתם מתחבאים. אתם גיבורים בלקשקש. כשמעמידים אתכם אל מול עובדות אתם משקשקים”.

“לפיד אמר שגרעון זה אסון. הגרעון שלכם היה 3.4%. אתם יודעים כמה שלי? 2.15%. אני מציע קצת צניעות. לא רוצה להגיד נכשלתם, אבל לא הלך לכם מי יודע מה.

“תטיילו קצת בעולם ואנחנו נמשיך לעבוד. בכל מה שקשור למשרד האוצר וניהול הכלכלה אתם גרים בבית של זכוכית, אז אני מציע להפסיק לזרוק אבנים. קצת צניעות. אתם יודעים להצמיח מנדטים אבל בכל מה שקשור לצמיחה כלכלית לא הצלחתם”.

כחלון המשיך ללעוג לחברי יש עתיד ואמר: “אני משאיר לכם כאן את כל המצע שלכם מול הביצוע שלנו שתוכלו ללמוד. אני מקווה שמהיום תחשבו פעמיים לפני שאתם מדברים על ניהול כלכלת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה כותרת מוזרה -
    17/01/2017 14:43
    Mt
  1. מעניין מאוד כחלון מחץ את לפיד אבל לפיד מוביל בכל הסקרים ואילו כחלון יורד לחצי. יופי כחלון תמשיך למחוץ את לפיד כדי שיעלה עוד בסקרים.