לפיד: למה הממשלה כן מצאה כסף? שני מיליון שקל תמיכה בקברי אבות

יו"ר מפלגת יש עתיד פתח את ישיבת הסיעה בכנסת במתקפה חריפה על הממשלה שהעבירה קיצוץ רוחבי בשביל צרכים פוליטיים • "הדבר היחיד שהממשלה הזו יודעת לייצר, זה מהלכים פוליטיים"
נחמן גור
י"ט כסלו התשע"ז / 19.12.2016 15:21

ח”כ יאיר לפיד תקף בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת ‘יש עתיד’בחריפות את הממשלה על הקיצוץ הרוחבי שהעבירה בשביל צרכים פוליטיים על חשבון מה שכינה “הכסף של אזרחי ישראל”.

“יש כסף. יש תקופות שאין כסף. אני מבין את זה. הייתי שר אוצר. אבל עכשיו יש כסף. אחת התקופות שבהן הקופה הציבורית מלאה בכסף, רק שבמקום לאזרחים, הוא הולך לפוליטיקה”, אמר לפיד.

“מה שקרה אתמול בישיבת הממשלה הוא חסר תקדים אפילו בממשלה הזו. ראש הממשלה הוא זה שהסביר לכולם שאין ברירה, צריך את הכסף לתחזוקה פוליטית. בסך הכל שני מיליארד שקל קוצצו מהתקציבים החברתיים, והועברו לעניינים פוליטיים. כי כל מה שחשוב להם זו הפוליטיקה. הדבר היחיד שהממשלה הזו יודעת לייצר, זה מהלכים פוליטיים”, הוסיף לפיד.

לפיד המשיך: “למה הם כן מצאו כסף אתמול? שני מיליון שקל תמיכה בקברי אבות. אם באמת היה אכפת להם מאבותינו, אם הם באמת היו זוכרים מה ייצגו אבותינו, הם היו זוכרים שאנחנו קוראים בימים אלה בספר עמוס, שכתב בזעם בדיוק על זה, בדיוק על התנהגות כזו: לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל, וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה. לִקְנוֹת בַּכֶּסֶף דַּלִּים, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם… הַעַל זֹאת לֹא-תִרְגַּז הָאָרֶץ, וְאָבַל כָּל-יוֹשֵׁב בָּהּ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות