ח”כ גטאס ייחקר באזהרה • נתניהו: “עבירה חמורה נגד ביטחון המדינה”

סערה פוליטית בעקבות החשדות נגד ח"כ באסל גטאס: הבריח לכאורה כ-15 טלפונים סלולריים לשני מחבלים הכלואים בישראל • נתניהו: "אם זה נכון – אסור שיכהן בכנסת" • ליברמן: "הרשימה המשותפת – רשימת הבוגדים והמרגלים"
חיים טוויל
י"ח כסלו התשע"ז / 18.12.2016 21:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לחשד נגד ח”כ באסל גטאס מהרשימה הערבית המשותפת, לפיו העביר טלפונים סלולאריים למחבלים הכלואים בכלא קציעות.

“במידה והחשד נגד חבר הכנסת גטאס יתברר כנכון – הרי שמדובר בעבירה חמורה נגד ביטחון המדינה ואזרחי ישראל”, אמר נתניהו. ”מי שפוגע בביטחון המדינה צריך להיענש בחומרה ואסור שיכהן בכנסת ישראל”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר מוקדם יותר הערב, כי החשדות נגד גטאס הם חמורים ביותר, ואם גטאס לא  היה חבר כנסת מכהן הוא היה ככל הנראה נעצר.

“חשדות אלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינות חברי הכנסת, אין מקום לאפשר ביקורי ח”כים אצל אסירים ביטחוניים”, מסר ארדן בהודעה מטעמו.

הוא הוסיף: “ביקורים כאלה יש בהם חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי החקירה הצפויה של ח”כ גטאס היא ”עוד הוכחה בשרשרת ש’הרשימה המשותפת’ היא בעצם רשימת המרגלים והבוגדים המשותפת.

“מעזמי בשארה ועד באסל גטאס, עבור בנציגת המרמרה בישראל חנין זועבי ושאר חבריהם – נמשיך לפעול לכך שלא רק שהם לא יהיו חלק מכנסת ישראל – אלא שלא יהיו אזרחי מדינת ישראל”.

לפי חדשות 2, שחשף את הפרשה, גטאס חשוד שהבריח טלפונים סלולריים לשני מחבלים ביטחוניים הכלואים בכלא קציעות – אחד מהם נידון ל-37 שנות מאסר בגין רצח והאחר נשפט ל-15 שנות מאסר – כ-15 טלפונים סלולריים מדגם קטן במיוחד, שבאמצעותו ניתן להוציא ולקבל שיחות.. השניים הושמו בבידוד לאחר המקרה.

במהלך הביקור דיווחו אנשי חטיבת המודיעין של שירות בתי הסוהר על חשד שהוא הבריח לאסירים. עם צאתו מהביקור בכלא הגיעו אליו חוקרים של יחידת להב 433 וביקשו ממנו להתלוות אליהם. על-פי החשד, הח”כ סירב לכך בנימוק שיש לו חסינות.

מוקדם יותר היום פורסם בחדשות 2 אודות החקירה שאליה יזומן הח”כ, בחשד לעבירות ביטחוניות. היועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לזמנו לחקירה באזהרה.

גורם במשטרה העלה חשש שבאסל גטאס ינסה להימלט מהארץ כפי שעשה בזמנו בן דודו ח”כ לשעבר עזמי בשארה, שאף הוא נחשד בעבירות ביטחוניות.

ח”כ באסל גטאס מסר בתגובה: “המשטרה סימנה את בל”ד ורוצה לפגוע בה  פוליטית בכל דרך. אין לי מה להסתיר, לכן אתייצב לחקירה. ניסיונות הפחדה מסוג זה לא ישברו את רוחה של בל”ד. כך היה וכך יהיה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    19/12/2016 08:39
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. גיס 5 לכלא !!!