חיסול מיסתורי בלב תוניס: מומחה מל”טים של חמאס נורה מטווח אפס

משטרת תוניסיה איתרה את גופתו של מוחמד א-זאוורי - מומחה תעופה ומזל"טים, שחוסל על ידי שלושה מחסלים מטוח קצר • דיווח: שני בני אדם הגיחו וירו עשרים כדורים באמצעות שני אקדחים עם משתיקי קול • חמאס מאשר: הוא היה חבר בגדודי עז א-דין של הארגון • מאשים את המוסד הישראלי בהתנקשות - ומאיים: "על האויב לדעת כי דמו לא נשפך לשווא"
חיים טוויל
י"ז כסלו התשע"ז / 17.12.2016 18:17

מוחמד א-זאוורי, מהנדס מטוסים בן 49, חוסל בתוניסיה. נסיבות מותו עדיין נבדקות, אך כמה כלי תקשורת במדינה האשימו את המוסד הישראלי במעורבות בחיסול.

משרד הפנים של תוניסיה הודיע כי המשטרה המקומית איתרה אתמול את גופתו של המהנדס, שהיה חבר בזרוע הצבאית של חמאס ומחלוצי פרויקט פיתוח המזל”טים מסוג “אבאביל”.

א-זווארי נורה למוות צווח קצר בעיר ספאקס שבמרכז תוניסיה.

על פי הדיווחים, שלושת חברי חוליה – אזרח הולנדי ושני צרפתים ממוצא מרוקני – ירו במהנדס מטווח קצר והוא מת במקום. בגופתו נמצאו בין שלושה לשבעה קליעים. המחסלים השאירו את כלי הנשק בזירת האירוע. בדיווחים בכלי התקשורת במדינה מצוטט עיתונאי שלטענתו, המוסד עקב אחרי המהנדס בשל קשריו עם חמאס, ואז חיסל אותו.

לפי דיווח בתוניס, משאית שחנתה מול דירתו של א-זוואדי התקדמה לעבר מכוניתו כדי להסתיר את האירוע. באותו הזמן, יצאו שני בני אדם וירו עשרים כדורים באמצעות שני אקדחים עם משתיקי קול, ושמונה מהם פגעו בגופו.

מראד א-תורכי, פקיד בכיר בבית המשפט בספקס סיפר כי נתפסו עד כה שני אקדחים, משתיקי קול וארבע מכוניות ששימשו ככל הנראה לרצח. “גילינו קשר של גורמים אחרים שנמצאים כעת מחוץ למדינה, לפי הבדיקה הראשונית שלנו”, אמר א-תורכי.

בתוך כך, במהלך שבת אישר דובר חמאס בעזה מושיר אל מסרי כי א-זוארי היה חבר בגדודי עז א-דין אל-קסאם – הזרוע הצבאית של הארגון. “השהיד ניחן ביכולות הנדסיות וטכנולוגיות שהביאו אותו ליצור מזל”ט. בשל כך הוא היה על הכוונת. היחיד שיכול להרוויח ממותו הוא האויב הציוני.  הזרוע הצבאית שלנו היא שאחראית להגיב”, אמר.

“ההתנקשות בא-זווארי היא תקיפת ההתנגדות הפלסטינית וגדודי אל-קסאם, ועל האויב לדעת כי דמו לא נשפך לשווא”, נמסר עוד בהודעה.

בכיר נוסף אמר: “הוא היה החוט המקשר בין חמאס למשטר הסורי וגם למשטר האיראני לפני המהפכה בסוריה”. הוא ציין כי א-זווארי העדיף לעזוב את סוריה בעקבות הלחימה, ובכדי לא לקחת צד בסכסוך הפנימי.

הלווייתו של א-זוארי התקיימה היום בתוניסיה. הנוכחים בהלוויה המשיכו להאשים את המוסד הישראלי בחיסולו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות