אופוריה בימין על מינוי דיוויד פרידמן: “הפוטנציאל לשגריר הטוב אי פעם”

במחנה הלאומי וביו"ש מברכים בהתלהבות על מינויו של דיוויד פרידמן לשגריר ארה"ב • בנט: "הוא חבר גדול של ישראל" • יוסי דגן: ''הבחירה בפרידמן לתפקיד כל-כך חשוב וקריטי מוכיחה כי טראמפ מתכוון להיות מחוייב לישראל בצורה כנה ואמיתית" • ציפי חוטובלי: "עמדותיו משקפות את ההבנה שההתנחלויות מעולם לא היוו את הבעיה האמיתית באזור"
נתן פרל
ט"ז כסלו התשע"ז / 16.12.2016 13:27

הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, מינה את חברו עו”ד דיוויד פרידמן, יהודי חובש כיפה שבמשרדו בלב מנהטן מתקיים מדי יום שיעור תורה, לשגריר ארה”ב בישראל במקומו של דן שפירו – ובמחנה הלאומי יש אופוריה של ממש.

ארגוני ימין בארץ ובעולם, כמו גם  חברי כנסת ואישים מהימין מברכים היום (שישי) בהתלהבות על המינוי.

שר החינוך נפתלי בנט צייץ בטוויטר:  “בהצלחה לדייויד פרידמן, השגריר הנבחר של ארצות הברית בישראל. הוא חבר גדול של ישראל”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה: “מינויו של פרידמן הוא בשורה טובה לישראל. עמדותיו משקפות את הרצון לחזק את מעמדה של בירת ישראל ירושלים בעת הזאת והבנה כי ההתנחלויות מעולם לא היוו את הבעיה האמיתית באזור”.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר: “המינוי הינו הוכחה נוספת לכך שממשלו של הנשיא טראמפ יהיה מחויב לישראל השלמה ולא רק לחלקים בה. פרידמן הוא תומך נלהב של עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל ואני מאחל לו ולנו הצלחה בתפקידו”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: “דיוויד פרידמן הוא חבר ושותף אמיתי של מדינת ישראל ושל ההתיישבות”.

”הבחירה הזו של טראמפ בפרידמן לתפקיד כל-כך חשוב וקריטי למדינת ישראל בעת הזו מוכיחה כי טראמפ מתכוון להיות מחוייב למדינת ישראל בצורה כנה ואמיתית בדיוק כפי שהתחייב במהלך הקמפיין. זו הצהרת כוונות משמעותית ומעודדת הבוקר הזה”.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, בירך גם הוא על המינוי: ”כשידידה ותיקה מתחילה להתנהג כמו חברה, זה אומר שאנחנו בכיוון חיובי. ‘כולי תקווה כי המהפך התודעתי כפי שמשתקף מדבריו של השגריר יביאו גם למהפכה תודעתית מחשבתית ומעשית אצל ראש הממשלה ביחס להתיישבות ביהודה ושומרון – הכרה כזו תהווה פתח והזדמנות לשלום אמיתי”.

דמרי הוסיף: “ימיו הקשים של אובמה תמו בכל הקשור להתיישבות ויחד איתם תמו זמני התירוצים. אם נצליח ונשכיל לעבוד נכון ייתכן כאן שחר של יום חדש להתיישבות ולמדינת ישראל כולה”.

‘ארגון ציוני אמריקה’, ארגון יהודי שמרני אמריקאי התומך בישראל, בירך על המינוי: “לפרידמן יש פוטנציאל להיות השגריר הטוב ביותר לישראל אי פעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות