שטרן: אני מזלזל בראשל”צ. ש”ס: חצוף, פוער פה מטונף

בדיון במליאה אמר ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד: "הרב הראשי שהוא לא דיין הופך פסק דין שהתיר עגונה. אני מזלזל ברב הראשי, הרב עובדיה מתהפך בקברו" • בש"ס זועמים: "חצוף ומחוצף! של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה מטונף נגד מרן הראשון לציון!" • גואטה: אתה מרחיק את יאיר לפיד מלהיות ראש ממשלה שנות אור • מקלב: תוריד את הכיפה
נחמן גור
י"ד כסלו התשע"ז / 14.12.2016 14:05

ח”כ אלעזר שטרן מיש עתיד תקף בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת את הראשון לציון הגר”י יוסף במילים בוטות.

ח”כ שטרן מחה על החלטת הרב יוסף לכנס את בית הדין הרבני הגדול לצורך דיון בביטול גט שניתן לאישה שבעלה הוגדר כצמח.

הגט ניתן לאישה על ידי בית הדין בצפת, בראשות הדיין הרב אוריאל לביא, שקבע בפסק דין כי בית הדין יעניק לאישה גט במקומו של הבעל, בעזרת מנגנון המכונה “גט זיכוי” – והאישה תוכל להינשא בשנית.

במהלך דיון במליאה אמר שטרן: “הרב הראשי שהוא לא דיין הופך פסק דין שהתיר עגונה. אני מזלזל ברב הראשי שפוסל התרה של עגונה, הרב עובדיה מתהפך בקברו על ההתעללות בעגונות”.

מסיעת ש”ס נמסר בתגובה: “חצוף ומחוצף! של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה מטונף נגד מרן הראשון לציון! מה הינך מבין בהלכה ובדיינות? אתה רחוק שנות אור מעולמה של ההלכה האמיתית.

“אנחנו מוחים בתוקף נגד הדברים החמורים והמבזים שהשמעת מעל דוכן הכנסת ומצפים מכל מי שכבוד הרבנות בישראל יקר לו להשמיע קול מחאה!”

חבר הכנסת יגאל גואטה כתב: “לאחר שהבעתי את מחאתי במליאת הכנסת על דברי הבלע של מר אלעזר שטרן, שביזה את כבוד מרן הראשל”צ ואת הרבנות, אני ממשיך פה.

חברים יקרים, אדם שאין לו שום ידע בתחום בו הוא בחר לדבר, לא מיניה ולא מקצתיה, מעביר ביקורת על גדול בתורה שעוסק יומם וליל בכל התחומים הקשורים להגדלת והרבצת התורה, ושטרן מעז פניו ומזלזל ופוער את פיו. בושה!

יצחק יוסף

ראיתי שאפילו חבריך למפלגה הרכינו ראש והיו נבוכים לאור דברי הבלע והנאצה שלך כלפי הרבנים והרבנות. אין לי ספק בכלל, שגם אם יו”ר המפלגה שלך יאיר לפיד היה נוכח במליאה, הוא היה מרכין ראש נוכח דבריך החצופים.

ואם בשבועיים האחרונים היינו עסוקים בסיכויים של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה – אין לי ספק שאתה מרחיק אותו משם שנות אור.

אני קורא לך לחזור בך מדבריך. תורה תתבע את עלבונה.

כולנו מחויבים כעם אחד, גם כשיש המון חילוקי דעות, להיות חלק מהמחאה הזאת, ולדעת שבמגרש הזה אין לנו שום רשות להיכנס ולא להרהר אחריהם”.

במהלך נאום במליאה התייחס גם ח”כ מקלב להשתלחות ואמר: “תוריד את הכיפה. אם הרב יצחק יוסף לא רב אתה לא אלוף. לא היית מעיז לדבר כך על שופט בית משפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות