מחקר חדש קובע: היהודים באמת יותר משכילים מיתר הדתות בעולם

לפי מחקר של מכון 'פיו', יהודים משלימים שנות לימוד רבות יותר באקדמיה מבני שאר הדתות הדתות • הנוצרים במקום השני עם 9.3 שנים • מבין היהודים: האמריקנים הם המשכילים במיוחד • הכי פחות משכילות: אסלאם והינדו
נתן פרל
י"ד כסלו התשע"ז / 14.12.2016 09:41

מחקר בינלאומי חדש שפרסם הבוקר (שלישי) מכון המחקר ‘פיו’ האמריקני קובע כי היהודים הם הקבוצה הדתית המשכילה ביותר מכל הדתות בעולם.

נוצרים מדורגים במקום השני עם 9.3 שנות השכלה בממוצע. במקומות האחרונים נמצאים המוסלמים ובני דת ההינדו, שעוברים את מספר שנות הלימודים הפורמליות הנמוך ביותר בבתי הספר.

אדם ממוצע ממוצא יהודי, כך לפי המחקר, מסיים 13 שנות לימוד פורמליות – זאת לעומת 5.5 שנים של בני הינדו ומוסלמים.

הממוצע העולמי עומד על שמונה שנות לימוד פורמליות.

היהודים, לפי המחקר שהתבסס על נתוני מפקדים וסקרים מ־151 מדינות, עולים על בני שאר הדתות גם בתבחינים אחרים: ל-61 אחוזים מהיהודים יש השכלה על-תיכונית כלשהי, בעוד שהממוצע העולמי הוא 14 אחוזים. ככלל, ל-99 אחוזים מהיהודים יש חינוך פורמלי כלשהו.

מבין היהודים – האמריקנים הם המשכילים במיוחד: 75 אחוזים מהיהודים בארה”ב השלימו שנות לימוד על-תיכוניות, בעוד שהממוצע הכללי בקרב האמריקנים עומד על 40 אחוזים ובישראל על 46 אחוזים (אצל היהודים).

יהודי ארה”ב גם משלימים בממוצע 14.7 שנות לימוד, לעומת 12 שנים אצל היהודים בישראל.

הקהילה היהודית הכי פחות משכילה היא דרום-אפריקה, שבה ממוצע שנות הלימוד הוא 12 בלבד, ו-29 אחוזים מחברי הקהילה השתתפו בלימודים על-תיכוניים.

עוד עולה מהמחקר כי בקרב צעירים בגילים 25-34, הנשים נמצאו משכילות יותר מגברים.

על פי הניתוח של מכון פיו’, הפערים בשנות ההשכלה הממוצעת בקרב הדתות השונות “הם בחלקם פונקציה של מיקומן של קבוצות דתיות ברחבי העולם. למשל, הרוב המכריע של יהודי העולם חי בארה”ב ובישראל, שתי מדינות מפותחות מבחינה כלכלית, עם רמת חינוך גבוהה באופן כללי”.

עם זאת, המחקר מצא פערים בין בני דתות שונות אשר מתגוררים באותו האזור הגיאוגרפי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחקר מטופש שרק בודק שנות לימוד
    14/12/2016 11:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ולזה הם קוראים “השכלה”