דוח הבריאות חשף: תמותת תינוקות ערבים היא פי 3 מהמגזר היהודי

דו"ח משרד הבריאות חושף תמונה עגומה של פערים עמוקים, שהולכים וגדלים בין יישובי הפריפריה לערי המרכז: בתל אביב יש יותר מפי שניים רופאים לנפש ביחס למספר הרופאים בצפון • בצפון ובדרום יש 1.57 ו-1.35 מיטות אשפוז ל-1000 איש, בעוד שבמחוז ירושלים שיעור מיטות האשפוז הגבוה ביותר - 2.41
תמי גיל
ח' כסלו התשע"ז / 08.12.2016 13:31

משרד הבריאות פרסם הבוקר (חמישי) את הדו”ח השנתי שלו, החושף פערים עמוקים בין הפריפריה למרכז בתמותת חולים, בשיעור תמותת תינוקות, במספר אנשי הצוות רפואי – ובמיטות האשפוז.

הדו”ח מציג פערים הולכים וגדלים בין האזורים העירוניים המבוססים יותר ובין הפריפריה. כך, למשל, בתל אביב יש יותר מפי שניים רופאים לנפש ביחס למספר הרופאים בצפון.  על אף ששיעור הרופאים בישראל, 3.1 לאלף נפשות, נמוך מהממוצע במדינות המפותחות – בתל אביב הוא עומד על 5.1.

עוד עולה מהדו”ח, כי הפריפריה סובלת גם מתשתית רפואית גרועה יותר. בצפון ובדרום יש 1.57 ו-1.35 מיטות אשפוז ל-1000 איש, בהתאמה. לעומתם, במחוז ירושלים שיעור מיטות האשפוז הגבוה ביותר – 2.41, ואחריה חיפה ותל אביב.

הדו”ח מציג כי שיעור תמותת התינוקות במגזר הערבי גבוה כמעט פי שלושה מאשר באוכלוסייה היהודית. בשנת 2015 שיעור תמותת התינוקות היהודים עמד על 2.2 ל-1000 לידות ובקרב ערבים הנתון כמעט משלש את עצמו ועומד על – 6.2.

על הפערים במדדי בריאות ניתן ללמוד גם מסקרים: אלמנים, עולי 1995 ומעלה, יהודים מסורתיים וערבים דתיים, בעלי השכלה יסודית או חטיבת ביניים ללא תעודה, ובעלי הכנסה נמוכה – בריאותם של כל אלה מוערכת כלוקה בחסר.

ניר קידר, סמנכ”ל אסטרטגיה במשרד הבריאות אמר בתגובה, בשיחה עם גל”צ, כי  “כל משרדי הממשלה צריכים להתגייס לצמצום הפערים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות