בלייקוד מבטלים ההסעות לת”תים • ההורים מאיימים: נחסום כבישים

בלייקווד מתוכננת מחאת הורים נגד הכוונה לבטל את הסעות התלמידים לתלמודי התורה • ההורים ייצאו כולם באותו זמן ויחסמו במכוניות את כל התנועה באזור
י"ב סיון התשע"ד / 09.06.2014 21:11

בלייקווד מתוכננת מחאת הורים נגד הכוונה לבטל את הסעות התלמידים לבתי הספר הפרטיים.

במסגרת המחאה מתכוונים ההורים לצאת כולם באותו זמן ולחסום את כל התנועה באזור.

הרב ישראל שנקולבסקי, רב בלייקווד, חתם בשבוע שעבר על מכתב בו קרא להורי התלמידים לקחת את ילדיהם לבתי הספר ולתלמודי התורה ברכב הפרטי ביום שלישי ורביעי, ולא לאפשר להם לנסוע באוטובוסים הצהובים.

במכתב מטעם איגוד המוסדות – איגוד של תלמודי התורה בלייקווד – מבקש שנקולבסקי מן ההורים למלא את הרחובות במכוניות בזמן שהאוטובוסים עדיין פעילים, כמעין “תרגיל” למה שעלול להתרחש בתחילת השנה הבאה, כאשר תקציב של כמעט 4 מיליון דולר עבור הסעת 8,100 תלמידים בכיתות ד’ עד י”ב אמור להיפסק.

“אנו מבינים את ההשלכות שעשויות להיות לכך על העיירה ולכן נותנים לעירייה מספיק זמן בכדי לגייס את המשאבים הנדרשים בכדי להתכונן לתרגיל הקרוב”, כתב שנקולבסקי.

במכתב לא צויין האם מנהלי בתי הספר הפרטיים מוכנים לגבוש קווי אוטובוסים כדרך לחסוך בכסף. לא משנה אם תלמיד לומד בבית ספר ציבורי או פרטי, בעלי בתים בעיר עדיין משלמים את אותו שיעור מס בכדי לתמוך במערכת החינוך הציבורית, בעל הבית הממוצע שילם בשנה שעברה 2,764$ על פי טבלאות המס הרשמיות.

על פי הנתונים הרשמיים, מתוך כ-10,450 ילדים המתגוררים במחוז, מעט יותר מ-8,100 לומדים בבתי ספר פרטיים – כלומר תלמודי תורה ובתי ספר חרדיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות