השריפה הגדולה בחיפה: פיגוע טרור • 30 ערבים עצורים – מהם 10 מיו”ש

ראש הממשלה והשרים עודכנו שחקירת המשטרה והכבאות מובילה למסקנה שהשריפה בחיפה היא הצתה • גורם במשטרה: "אנחנו לא מזהים דפוס פעולה מתואם בהצתות, למרות שככל הנראה נושא החקיינות קיים"
חיים טוויל
כ"ו חשון התשע"ז / 27.11.2016 19:13

ראש הממשלה והשרים עודכנו היום (ראשון) כי חקירת המשטרה והכבאות מובילה למסקנה שהשריפה בחיפה היא הצתה על רקע לאומני. כך דווח בערוץ 10. החקירה בנושא עדיין מתקיימת.

גורם בכיר במשטרה התייחס הערב (ראשון) לחקירת ההצתות: “אנחנו לא מזהים דפוס פעולה מתואם בהצתות שהתרחשו בימים האחרונים, למרות שככל הנראה נושא החקיינות קיים. כרגע עצורים כ-30 בני מיעוטים, 10 פלסטינים והשאר ערבים-ישראלים”.

לדבריו, המשטרה מפעילה את כל האמצעים המתוחכמים ביותר העומדים לרשותה, על מנת למנוע הצתות ולפענח את ההצתות.

הגורם המשטרתי ציין:י “נכון להיום אנחנו מתייחסים לכ-90 אירועים נחקרים שלחלקם ישנה אינדיקציה להצתה. מדובר בכ-30-40 שככל הנראה מיוחסת להם מקרה הצתה”.

הגורם הוסיף,  כי המשטרה הקימה צוות חקירה ארצי בפיקודו של סנ”צ והוא זה שחוקר ומתכלל את כלל החקירות מהמחוזות השונים, לומד את המאפיינים ומעדכן את המחוזות במיידע חוזר.

“מדובר בזירות חקירה מורכבות ביותר ולכן מופעלים בהם אמצעים מתוחכמים על מנת לפענח וללכוד מציתים”, אומרים במשטרה. מבחינת המחוזות המובילים בחקירות החשדות להצתות – מחוז הצפון ולאחריו המחוזות חוף,ש״י,ירושלים ומרכז.

הגורם ציין, כי מדובר בעבירה חמורה שעונשה יכול להגיע עד לכדי 15 שנה ובמקרה של הצתה של נכס מדינה עד לכדי 20 שנה.

בהתייחסו לנושא הלאומני ציין הגורם המשטרתי, כי בסופו של יום מי שיקבע אם מדובר במעשה לאומני או לא זה בית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות